Infantil

L’etapa d’Educació Infantil està composta per tres cursos, els quals per saber més informació tant sols heu de clicar a sobre del nom corresponent:
I3
I4
I5

A més a més treballa a partir de dues metodologies: els projectes i els ambients.

Els projectes són una història d’aprenentatge. A principi de curs, segons les inquietuds dels alumnes,  es tria el nom de la classe, partint d’observacions del voltant de l’escola, directament relacionades amb la natura. A partir d’aquí, van sorgint les preguntes i inquietuds, que es van resolent vivenciant, experimentant, enraonant  i relacionant els diversos conceptes que van sorgint. Un tema porta un altre, per la qual cosa els diversos projectes es van encadenant al llarg del curs.
No hi ha mai un mateix curs on es treballi el mateix que l’anterior, i cada classe va fent la seva pròpia història. Per això, els noms de les classes mai són iguals.

Donat que els temes estan relacionats amb la natura, cada setmana es fa una sortida al bosc del costat de l’escola, on sempre s’hi poden aprendre coses diferents. També es va a jugar a la zona de l’hort i el galliner, un cop a la setmana, per tenir contacte amb les gallines, les plantes…

Aquesta manera de treballar no permet el treball amb fitxes, i sí en canvi fomenta l’experimentació i el treball vivenciat. Quan s’acaba el projecte, les famílies reben l’explicació en format paper. També poden seguir les activitats a través de la pàgina web del centre.

A Infantil 5 anys, a partir de mig curs, es deixa de fer projecte i es comença a pensar una obra de teatre, creada pels mateixos alumnes tant com sigui possible: pensen el tema, escriuen l’argument, fan els decorats, es reparteixen els actors… El dia de la representació, també fan el canvi d’escena ells mateixos. Una bona manera d’aprendre i treballar la lectoescriptura i la comunicació en general.

Els ambients: tres tardes a la setmana, es barregen els alumnes de tot el cicle infantil i van per diversos ambients: les classes es transformen per tal que es pugui circular lliurement per elles. En acabar, es fa una reunió de raonament del que s’ha descobert. Alguns ambients són: arquitectes, científics, artistes, llum…

A partir d’Infantil 4 anys, es comencen a tenir algunes sessions en llengua anglesa. Tots 3 nivells tenen sessions de psicomotricitat i música, impartides pels mestres especialistes.