Presentació

L’Institut Escola Castell d’Òdena està situat al bell mig del poble d’Òdena, a la comarca de l’Anoia, a Catalunya.

És l’únic centre del terme municipal, format per diferents nuclis de població: nucli d’Òdena, l’Espelt, barri Sant Pere i Pla de la Masia, l’Arrabal i casetes de Cal Mussons, entre els més poblats.

La visió de centre defineix el nostre propòsit i els objectius que ens proposem anar desplegant a llarg termini. L’Institut Escola Castell d’Òdena pretén ser un centre que respongui a les demandes de la societat actual. Volem ser un centre referent a la zona, que aprèn d’ell mateix i de la interacció amb l’entorn, que reflexiona, s’avalua i innova per millorar. Alhora, volem ser un centre que busca en tot moment la col·laboració transparent amb la comunitat educativa per a créixer de manera conjunta.

Així doncs, el nostre propòsit com a centre és formar persones capaces de créixer amb valors, valors com la responsabilitat, l’empatia, la resiliència i el respecte. Aspirem a formar persones conscients d’elles mateixes, amb una autoestima saludable i una mentalitat oberta.  Proporcionant una educació de qualitat que estimuli la curiositat, la creativitat i la capacitat crítica dels nostres alumnes. Transmetent coneixements i fomentant la capacitat d’aprendre de manera autònoma i adaptativa en un món en constant canvi amb l’entorn dels nostres alumnes. Volem que es converteixin en agents de canvi positius a la seva comunitat. Que els nostres alumnes desenvolupin habilitats pràctiques, col·laboratives i de presa de decisions que els preparin per afrontar els reptes del món real i contribuint en la responsabilitat cívica i el compromís.