EL CENTRE

Una mica d’història

Antigament l’escola es trobava a dalt d’una muntanya de guix, al poble antic. Anys més tard es va ubicar al costat de l’Ajuntament. No va ser fins l’any 1985 que es va inaugurar l’actual edifici i el 2009 es va finalitzar la construcció del nou edifici d’educació infantil.

L’any 2020 el centre va esdevenir Institut Escola per tal de donar cabuda als joves, que havien de marxar a altres pobles a acabar l’etapa obligatòria. L’antiga escola, amb una llarga trajectòria pedagògica, va esdevenir un gran espai de transformació on van haver d’aprendre a conviure dues etapes molt diferenciades però amb un objectiu comú.

Al llarg d’aquests anys i a causa de diferents motius demogràfics i socials, el centre ha anat passant per diferents situacions que han anat modificant el teixit organitzatiu. Actualment, inmersos encara en aquest procés de canvi, renovació i estabilització de metodologies i eines, s’imparteixen estudis de segon cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria. Com a únic centre educatiu del municipi que alberga aquestes etapes, tenim molt clar el nostre propòsit i la importància que té la nostra tasca educativa en el desenvolupament del territori. A més volem continuar sent un centre de referència a la zona on poder acollir totes aquelles famílies que vulguin compartir el nostre projecte. L’Institut Escola Castell d’Òdena vol ser un centre que respongui a les demandes de la societat actual. Volem ser un centre que aprèn de si mateix i de la interacció amb l’entorn, que reflexiona, s’avalua i innova per millorar. Al mateix temps, volem ser un centre que busqui de manera transparent la col·laboració amb la comunitat educativa per créixer conjuntament.