Programa Diversificació Curricular (PDC)

El programa de diversificació curricular s’adreça als alumnes de 3r i 4t d’ESO i té com a finalitat afavorir que els alumnes que ho requereixin puguin assolir els objectius i les competències clau de l’etapa, mitjançant una organització de continguts i matèries del currículum diferent de la que s’estableix amb caràcter general, i amb una metodologia específica i personalitzada.

Aquest programa comporta una organització curricular diferent i, eventualment, un horari de permanència al centre també diferent, ja sigui perquè l’alumnat que hi participa comparteix l’escolaritat ordinària amb altres activitats externes al centre o perquè el centre organitza altres activitats en altres espais.

Dins aquest programa hi ha dues modalitats:

• Modalitat A (les aules obertes): són els que es duen a terme en el centre educatiu en un 100% de l’horari lectiu. Actualment és la modalitat que duem a terme a l’IE Castell d’Òdena.
  • Modalitat B (els projectes singulars): són els que estan gestionats pel centre, però en què l’alumne cursa una part o la totalitat de l’àmbit pràctic amb activitats externes al centre. L’horari d’aquestes activitats externes ha de ser com a màxim el 40% de l’horari lectiu. En aquesta modalitat el centre estableix un conveni amb l’ajuntament d’Òdena i altres ens locals i institucions per desenvolupar el programa, que comporta la realització d’activitats d’aplicació pràctica subjectes a una avaluació fora del centre.