Aquest curs el centre s’ha iniciat en el LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ PEDAGÒGICA. Aquest és un programa del Departament d’Educació que té l’objectiu d’impulsar iniciatives de col·laboració, corresponsabilització i treball conjunt entre els diferents agents i actors educatius, per arribar a una transformació global del sistema educatiu.
Aquest procés, planificat, es fonamenta en un aprenentatge centrat en l’alumne i implica canvis significatius en els projectes educatius, les pràctiques i metodologies docents, l’organització i el funcionament del propi centre.
Com a centre participant en el programa, se’ns ha proposat recollir en un article les reflexions i conclusions extretes d’un debat pedagògic realitzat a partir de quatre preguntes.
Tot seguit us fem un resum de les reflexions que han sorgit a les diferents trobades.
📌 Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?
Cal mantenir una mirada oberta, implicar-se dins el centre en tots els projectes que es proposen. Establir espais de diàleg on es pugui debatre diversos punts de vista, compartir i distribuir tasques, per tal de crear una línia pedagògica de centre. És molt important que totes les aportacions s’escoltin i es valorin. És essencial una bona comunicació.
📌 Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?
L’arribada de docents nous al centre aporten visions i maneres de fer diferents que ens ajuda a revisar la nostra pràctica educativa per millorar-la. Compartint projectes es creen espais de reflexió pedagògica, aquest intercanvi d’experiències ens ajuda a créixer.
📌 Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?
Cal creure en el projecte de centre, entendre’l i gaudir-ho. Analitzar la tasca docent fent èmfasi en els punts forts i febles, reflexionant sobre els encerts i erros, introduint noves metodologies de treball motivadores pels alumnes i vetllar per assolir els objectius plantejats.
📌 Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?
Com a centre de nova creació que està en procés de creixement, cal canviar la visió d’estructuració per etapes per la de COMUNITAT. Donar i rebre, innovar, reciclar-se, fer intercanvis, buscar significativitat i funcionalitat a les activitats dutes a terme.