LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ_ REFLEXIONS EN CENTRE.

Aquest curs el centre s’ha iniciat en el LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ PEDAGÒGICA. Aquest és un programa del Departament d’Educació que té l’objectiu d’impulsar iniciatives de col·laboració, corresponsabilització i treball conjunt entre els diferents agents i actors educatius, per arribar a una transformació global del sistema educatiu.

Aquest procés, planificat, es fonamenta en un aprenentatge centrat en l’alumne i implica canvis significatius en els projectes educatius, les pràctiques i metodologies docents, l’organització i el funcionament del propi centre.

Com a centre participant en el programa, se’ns ha proposat recollir en un article les reflexions i conclusions extretes d’un debat pedagògic realitzat a partir de quatre preguntes.
Tot seguit us fem un resum de les reflexions que han sorgit a les diferents trobades.

📌 Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?

Cal mantenir una mirada oberta, implicar-se dins el centre en tots els projectes que es proposen. Establir espais de diàleg on es pugui debatre diversos punts de vista, compartir i distribuir tasques, per tal de crear una línia pedagògica de centre. És molt important que totes les aportacions s’escoltin i es valorin. És essencial una bona comunicació.

📌 Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?

L’arribada de docents nous al centre aporten visions i maneres de fer diferents que ens ajuda a revisar la nostra pràctica educativa per millorar-la. Compartint projectes es creen espais de reflexió pedagògica, aquest intercanvi d’experiències ens ajuda a créixer.

📌 Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?

Cal creure en el projecte de centre, entendre’l i gaudir-ho. Analitzar la tasca docent fent èmfasi en els punts forts i febles, reflexionant sobre els encerts i erros, introduint noves metodologies de treball motivadores pels alumnes i vetllar per assolir els objectius plantejats.

📌 Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?

Com a centre de nova creació que està en procés de creixement, cal canviar la visió d’estructuració per etapes per la de COMUNITAT. Donar i rebre, innovar, reciclar-se, fer intercanvis, buscar significativitat i funcionalitat a les activitats dutes a terme.