ERASMUS+: WE KNOW OUR DESTINATION

Erasmus+ és el programa de la UE per donar suport a l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa. Aquest programa s’emmarca en les polítiques educatives de la Unió Europea i segueix els objectius de l’Espai Europeu d’Educació, el Pla d’acció d’Educació Digital i l’Agenda de Capacitats Europea.

Erasmus+ és un programa inclusiu, on tothom té cabuda, especialment les persones amb menys oportunitat i organitzacions petites.

Participar en aquest programa doncs, i poder visitar altres centres d’Europa on l’anglès és la llengua vehicular o una segona llengua important té molts avantatges:

1. Aprenentatge de l’idioma.
  2. Oportunitats educatives.
  3. Interacció cultural.
  4. Ampliació de xarxes professionals.
  5. Exploració de noves perspectives i experiències.

A l’IE Castell d’Òdena tenim una llarga experiència en el projecte ERASMUS+, projecte que vam iniciar quan només érem escola.

L’any 2023 vam ser acreditats com a centre Erasmus+, acreditació que té una durada de quatre anys, fins el 2027.

Actualment dins aquest programa l’alumnat i els docents estem realitzant diferents accions:

• Erasmus+ llarga durada: Dos dels nostres alumnes de 4t d’ESO, aquest gener han iniciat una estada increïble a Irlanda. Durant tres mesos, compartiran la seva vida amb una família irlandesa i viuran una aventura acadèmica i cultural única que els permetrà descobrir una nova cultura, millorar les seves habilitats lingüístiques i gaudir d’una immersió completa en terres irlandeses.
  • Erasmus+ de curta durada amb centres escolars de Portugal i Polònia sota el nom “ERASMUS+ KA 121_”A JOURNEY THROUGH THE SOUNDS AND IMAGES OF NATURE”_23-24. En aquesta modalitat, 14 alumnes de secundària viatjaran i compartiran una setmana en el país d’acollida. A l’abril, serem nosaltres els amfitrions.
  • Viatges de formació pel professorat per conèixer el funcionament i el dia a dia d’altres centres escolars.
  • Auxiliars de conversa. Busquem professors novells que vulguin venir a fer les pràctiques al nostre centre i ajudin a l’alumnat a perfeccionar la llengua anglesa. Alhora, tenim 4 pares/mares que treballen la competència oral amb els alumnes de cicle superior.