EL MES DE LA MÚSICA: CELEBREM SANTA CECÍLIA

A l’INSTITUT ESCOLA CASTELL D’ÒDENA

CELEBREM SANTA CECÍLIA

Aquest mes de novembre a l’Institut Escola Castell d’Òdena, hem celebrat el MES DE LA MÚSICA aprofitant que el 22 de novembre va ser Santa Cecília, patrona de la música.

Així doncs, hem realitzat activitats musicals per a tots els alumnes del centre:

• Dimecres 16 de novembre al matí els alumnes de 4t van veure el concert de la Jove Orquestra Simfònica de l’Anoia (JOSA) que ens van preparar  el conte/concert “Abofrapa i les espècies” un conte inspirat a Àfrica.

• Dilluns 28 de novembre a la tarda els alumnes de Cicle Inicial van gaudir d’un taller d’instruments de corda. En concret, van tenir a disposició un violí cadascú per experimentar la sensació de ser músics per un dia així com tot el que comporta formar part d’un grup o orquestra: atenció, concentració, respecte, etc.

• Dilluns 28 i Dimarts 29 de novembre els alumnes de CM, CS i ESO van fer uns tallers molt interessants i divertits de BATUCADA amb “La Galeta Percussió”, un grup de músics expert en aquestes disciplines.

• Dilluns 28 de novembre a la tarda, per als més petits d’Educació Infantil es va fer un concert/conte musicat: “Abofrapa i les espècies” preparat pels alumnes de 3r d’ESO on tots els menuts van poder gaudir de ritmes africans i d’una història molt bonica.

• Divendres 2 de desembre , els alumnes de Cicle Mitjà van anar a l’auditori de Barcelona a veure l’Orquestra Simfònica de Barcelona i nacional de Catalunya (OBC) l’orquestra simfònica més important de Catalunya i una de les més importants a nivell estatal. L’OBC ens va preparar  un viatge per les danses de Maurice Ravel, en els contes clàssics com:  La Bella Dorment, en Patufet, la Bella i la Bèstia, el gat amb botes, la caputxeta vermella… i altres personatges dels contes de fades de Charles Perrault, protagonistes del ballet Ma mère l’oye, una porta oberta a un món encantat i ple de màgia que va servir com a punt de partida per a un treball coreogràfic sobre l’escenari per part d’uns ballarins excel·lents. La sensibilitat de Ravel copsant magistralment l’univers de la fantasia: unes danses lliures, vives i plenes de color que ens van mostrar la cara més tendra d’un compositor fascinat per la infantesa.

PODEU VEURE LES FOTOS AQUÍ