LES DUES COOPERATIVES DE CINQUÈ ES POSEN EN MARXA

Divendres 24 de gener els i les alumnes de cinquè van assistir a una conferència a l’Ajuntament d’Òdena sobre els diferents models de societats, entre els quals hi ha les cooperatives. L’acte va anar a càrrec del tècnic de promoció econòmica, David Guerrero.

Aquell mateix dia al matí, els nens i nenes també van poder gaudir d’una xerrada de la vetlladora de l’escola, la Mercè Garcia, que va exposar i oferir moltes idees sobre com crear diferents objectes artesanals. La Mercè va mostrar diverses propostes que poden orientar als alumnes per començar a pensar quins poden ser els prototips dels productes que hauran de preparar per vendre al mercat de cooperatives.

Les dues activitats van suposar el tret de sortida al projecte Cultura emprenedora a l’escola, que aquest és el quart any que es porta a terme a l’escola. Els i les alumnes ja han signat l’Acta de constitució de les cooperatives i aquests dies estan preparant les candidatures per definir els equips directius: president/a, secretari/a i tresorer/a.

El mes de desembre passat els nens i nenes de cinquè, a més, van realitzar una visita al Taller Àuria Cooperativa a Igualada. A banda de conèixer com s’organitza aquest model societat, també van poder fer un recorregut per les seves instal·lacions.

Podeu veure les imatges de l’inici de les cooperatives AQUÍ.