- El curs escolar és dividirà en tres períodes d’avaluació contínua o ordinària. Al final de cada un d’aquests períodes se celebrarà una sessió d’avaluació del grup-classe.
- El centre comunicarà després de cada sessió els resultats de l’avaluació a les famílies i a l’alumnat mitjançant un butlletí de notes que contindrà una qualificació global de cada matèria cursada durant el període corresponent.
- Les qualificacions expressen els resultats de l’avaluació de l’alumnat en tots els documents d’avaluació de caràcter oficial, i són: Assoliment excel·lent (AE), Assoliment notable (AN), Assoliment satisfactori (AS), No assoliment (NA). Es considera qualificació negativa el NO assoliment; les altres es consideren totes positives.
- En atenció a la diversitat de l’alumnat, l’avaluació serà individualitzada i haurà de prendre en consideració tant els objectius establerts com l’evolució de l’alumne/a a partir de la seva situació inicial.
- L’avaluació de l’alumnat amb modificacions o adaptacions curriculars individuals es farà sempre en referència als objectius modificats o adaptats i amb un criteri propi, diferent del general de l’àrea, respecte a les qualificacions. En el butlletí de notes es farà constar que la qualificació correspon a una modificació o adaptació curricular.
- El professorat informarà l’alumnat en començar una matèria dels objectius didàctics, les activitats d’aprenentatge i d’avaluació adequades als objectius.
- Es tindrà en compte el desenvolupament positiu de l’alumnat en relació a les competències bàsiques que ha d’anar adquirint en cada matèria. S’avaluarà el grau d’assoliment dels objectius conceptuals de la matèria, però també l’adquisició i manteniment d’hàbits d’estudi tant a l’aula com a casa . Per tant, serà molt important la constància i puntualitat a l’hora de presentar deures i/o altres treballs així com l’actitud general de l’alumne/a envers la matèria.
- A partir del conjunt de dades d’avaluació obtingudes al llarg del curs, i de les recuperacions, si escau, el professor/a de cada matèria ha d’atorgar a cada alumne o alumna una qualificació final d’avaluació contínua, tenint en compte els criteris d’avaluació de cada matèria.