ESO. Avaluació

1. El curs escolar és dividirà en tres períodes d’avaluació contínua o ordinària. Al final de cada un d’aquests períodes se celebrarà una sessió d’avaluació del grup-classe.
  2. El centre comunicarà després de cada sessió els resultats de l’avaluació a les famílies i a l’alumnat mitjançant un butlletí de notes que contindrà una qualificació global de cada matèria cursada durant el període corresponent.
  3. Les qualificacions expressen els resultats de l’avaluació de l’alumnat en tots els documents d’avaluació de caràcter oficial, i són: Assoliment excel·lent (AE), Assoliment notable (AN), Assoliment satisfactori (AS), No assoliment (NA). Es considera qualificació negativa el NO assoliment; les altres es consideren totes positives.
  4. En atenció a la diversitat de l’alumnat, l’avaluació serà individualitzada i haurà de prendre en consideració tant els objectius establerts com l’evolució de l’alumne/a a partir de la seva situació inicial.
  5. L’avaluació de l’alumnat amb modificacions o adaptacions curriculars individuals es farà sempre en referència als objectius modificats o adaptats i amb un criteri propi, diferent del general de l’àrea, respecte a les qualificacions. En el butlletí de notes es farà constar que la qualificació correspon a una modificació o adaptació curricular.
  6. El professorat informarà l’alumnat en començar una matèria dels objectius didàctics, les activitats d’aprenentatge i d’avaluació adequades als objectius.
  7. Es tindrà en compte el desenvolupament positiu de l’alumnat en relació a les competències bàsiques que ha d’anar adquirint en cada matèria. S’avaluarà el grau d’assoliment dels objectius conceptuals de la matèria, però també l’adquisició i manteniment d’hàbits d’estudi tant a l’aula com a casa . Per tant, serà molt important la constància i puntualitat a l’hora de presentar deures i/o altres treballs així com l’actitud general de l’alumne/a envers la matèria.
  8. A partir del conjunt de dades d’avaluació obtingudes al llarg del curs, i de les recuperacions, si escau, el professor/a de cada matèria ha d’atorgar a cada alumne o alumna una qualificació final d’avaluació contínua, tenint en compte els criteris d’avaluació de cada matèria.