La classe de matemàtiques surt al carrer

El dimarts 14 de novembre l’Àmbit de Matemàtiques va organitzar l’activitat “Les Matemàtiques a l’Eixample” dirigida a l’alumnat de 2n ESO.

Tot passejant pel nostre entorn més proper, els alumnes van poder calcular el benefici dels xamfrans, la mitjana aritmètica de l’alçada dels edificis actuals i el percentatge d’immobles que avui dia encara compleixen la idea inicial de Cerdà. Van comprovar també la racionalitat de l’Eixample obtenint les seves proporcions.

Quan vam tornar a classe, els alumnes, distribuïts per parelles, van construir  una illa de l’Eixample amb els seus edificis a escala 1:750. Després van unir totes les illes i els va quedar una maqueta de com seria el nostre barri si s’hagués fet el que volia Ildefons Cerdà.

Mireu les fotos…