Fem classe a la universitat

L’estadística és una disciplina de les Matemàtiques que està present i és necessària en molts sectors com ara: serveis, control de qualitat, banca i finances, màrqueting, assegurances, biologia, medicina, farmàcia, enginyeria tecnologia, etc.

Per poder entendre millor aquesta branca de coneixement el dimecres 17 de maig l’alumnat de 4t d’ESO ha participat en una xerrada-taller a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC (FME) ubicada al Campus Diagonal-Sud de Barcelona.

Aquesta és una activitat organitzada des de l’Àmbit de Matemàtiques i Economia del nostre centre tenia diferents objectius.

Primer de tot, pretenia que els alumnes descobrissin la importància de les dades en elaborar qualsevol treball de recerca. També es buscava que veiessin la necessitat d’obtenir unes dades útils mitjançant el disseny de bons qüestionaris i l’elecció d’unes mostres representatives de la població. Per últim, volia que s’adonessin de la rellevància d’analitzar correctament els resultats obtinguts.

Des d’aquí, volem agrair la Lourdes Rodero, Cap d’estudis d’estadística de la FME, la seva participació en aquesta activitat perquè ha estat fonamental.