sida_16AIXEQUEM LES MANS PER LA PREVENCIÓ DEL VIH

Des de fa vint-i-nou anys, cada 1 de desembre se celebra el Dia Mundial de la Sida. Persones de tot el món uneixen esforços per fomentar la conscienciació en relació amb el VIH/sida.

Al llarg d’aquests anys, hem anat avançant en el propòsit de posar la sida a zero, un objectiu que encara requereix esforços perquè cada any se segueixen produint noves infeccions. Per invertir aquesta tendència des de tots els àmbits cal seguir informant i sensibilitzar sobre el VIH i les altres infeccions de transmissió sexual.

La campanya d’aquest any, sota el lema “Aixequem les mans per la #prevencióVIH”, vol fer especial èmfasi a evitar noves infeccions i poder assolir l’objectiu 90-90-90 que ONUSIDA ha fixat per a l’any 2020; augmentar al 90% la proporció de persones amb VIH diagnosticades, incrementar al 90% el nombre de persones en tractament i que, d’aquestes, el 90% tingui càrrega viral indetectable.

Descarrega’t el MANIFEST CONJUNT d’aquesta diada de reivindicació i solidaritat i fes-ne difusió a les teves xarxes social

Festival Alternativa: una experiència “de cine”

El divendres passat, 18 de novembre, alguns alumnes de la matèria Cinema en curs de 4t d’ESO anaren al Festival l’Alternativa. En aquest festival de cinema es presentava la pel·lícula La substància dirigida per Lluís Galter, el cineasta que aquest any condueix el projecte de cinema al… Llegeix més»

Literatura fantàstica: evasió o subversió?

El divendres 18 de novembre l’Àmbit de Llengües i literatures i la Coordinació lingüística han donat el toc d’inici al cicle de conferències de caire acadèmic per alumnat de Batxillerat, que formen part del projecte d’aprenentatge i servei que promou la Universitat de Barcelona, i del qual el nostre institut participa.
La… Llegeix més»

La classe de matemàtiques surt al carrer

El dijous 17 de novembre l’Àmbit de Matemàtiques ha organitzat l’activitat Les Matemàtiques a l’Eixample dirigida a l’alumnat de 2n ESO.
Aquest dia els nostres alumnes han fet la classe tot passejant pel nostre entorn més proper. Però no ha estat només un passeig lúdic, perquè darrere del… Llegeix més»

Fem un tast al món laboral: Què és l’estada a l’empresa?

Des de l’Àmbit d’Economia s’organitza la matèria d’Estada a l’Empresa, una matèria optativa de l’etapa Batxillerat, que té com a objectiu fer conèixer a l’alumnat  la realitat del món laboral. Té una funció bàsicament orientadora, no s’ha de confondre pas amb unes pràctiques laborals o amb… Llegeix més»