Centre d’agrupament d’alumnat sord

pomes

L’Institut Josep Pla, des dels seus inicis, és centre d’agrupament d’alumnat sord (SIAL) en modalitat oral. Acull l’alumnat amb dèficit auditiu procedent de l’escola adscrita Torrent de can Carabassa. Aquest alumnat sord que es comunica oralment i segueix la seva escolaritat juntament amb la resta de l’alumnat oïdor.

L’objectiu de l’institut és la plena inclusió de l’alumnat sord en el centre i la seva participació i accés a la informació i al coneixement en igualtat d’oportunitats.

L’alumnat amb dèficit auditiu compta amb les mesures d’atenció a la diversitat que preveu l’Institut per a tot l’alumnat amb necessitats educatives especials. També, i a causa de les seves característiques específiques, reben el suport de Serveis Educatius (CREDAC) Pere Barnils que es coordina periòdicament amb el centre i els altres serveis educatius de zona per atendre les necessitats de l’alumnat sord i les seves famílies. Al nostre institut, comptem amb una logopeda i mestra d’audició i llenguatge (MALL) que, coordinada amb el CREDAC, atén aquest alumnat.

logo_credac

El CREDAC és un servei educatiu del Departament d’Ensenyament que està format per logopedes, psicopedagogs i audioprotetistes que atenen, en col·laboració amb els professionals del centre i els altres serveis educatius de la zona, l’alumnat sord o amb greus trastorns de llenguatge i a les seves famílies.