Una magnífica diada de Sant Jordi!

Com cada any, per la diada de Sant Jordi, el centre organitza activitats acadèmiques, lúdiques i culturals especials. Aquest any, hi ha hagut els tradicionals Jocs Florals on s’han entregat premis tant de narrativa i poesia catalana i castellana. També hi ha hagut el concurs de fotografia de natura i matemàtiques. Enhorabona per tots els guanyadors i guanyadores de 1r i 2n cicle d’ESO i de Batxillerat!

L’entrega de premis s’ha organitzat des de la Comissió de festes i ha estat amenitzada amb diverses actuacions musicals protagonitzades per alumnes i professorat. Tots amb un talent musical increïble!

A més, el professorat ha organitzat deu tallers diferents per l’alumnat de 1r cicle relacionats amb la diada de Sant Jordi: des de fer punts de llibre o roses amb palma blanca a altres tallers com creació poètica, escriptura japonesa o teatre social, entre d’altres. L’alumnat ha gaudit molt!

Còdex medieval

Amb aquesta petita mostra del Còdex Final col·laboratiu i dels còdexs personals de l’alumnat de 2n d’ESO (produïts en el Projecte “Un mes en un monestir medieval” portat a terme per les matèries de Socials, Educació Plàstica, visual i audiovisual i Música) us volem desitjar una Bona diada de Sant Jordi i felicitar a tot l’alumnat per l’aprenentatge adquirit relacionat amb la complexa societat medieval i  per la realització dels gairebé 70 còdexs personalitzats cada un d’ells i amb unes portades i uns exlibris molt creatius i originals!!!

Els vestigis de la Barcelona medieval

Els nois i noies de segon d’ESO vam anar a visitar el barri del Born i l’església de Santa Maria del Mar.

Va ser una gran jornada veient i reconeixent els vestigis de la Barcelona medieval: la muralla, els carrerons, el rec comtal, la llotja, els oficis i l’empenta popular per construir aquest sensacional edifici. Des del terrat vam imaginar que érem més antics i teníem el mar més a la vora, perquè el cel ja l’hi teníem.

PORTES OBERTES BATXILLERAT 2024

El proper dijous 18 d’abril a les 18:30 celebrarem la Jornada de Portes Obertes de Batxillerat a la biblioteca del nostre institut de forma presencial.

Les famílies interessades en conèixer el nostre projecte educatiu pel que fa al batxillerat hi esteu convidades. No és necessària inscripció prèvia.

En aquesta jornada us farem una presentació de l’oferta educativa de batxillerat del nostre centre i us mostrarem les instal·lacions.

Us farem lliurament de material informatiu (tríptic i dossier detallat). Prèviament podeu consultar la informació que figura en la Guia de centres del Consorci d’Educació.

PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT

Avui s’ha fet pública l’oferta inicial del nombre de places de Batxillerat per centre i curs. Podeu consultar l’oferta del nostre centre aquí.

Per tots aquells que estigueu interessats i interessades a fer una preinscripció al Batxillerat al nostre centre, podeu consultar les dates més rellevants en aquesta pàgina. Aquests terminis serveixen per a l’accés a qualsevol modalitat de Batxillerat.

En aquest vídeo trobareu informació general sobre el Batxillerat:

Per a informació més detallada, podeu consultar aquest enllaç.

Formació de robòtica

Ja fa un mes que, al nostre centre, ens ha arribat la dotació de robòtica. Per tenir un primer contacte amb el nou material, el professorat de l’institut ha rebut una formació. En aquesta formació hi ha assistit professorat de diferents àmbits: ciències, llengües, visual i plàstica, a més de la comissió digital. Hem tingut l’oportunitat de conèixer les diferents plaques robòtiques i les seves funcions bàsiques. També hem pogut programar un robot, demanant-li certes funcions de moviment, so, missatges i llum. El material de robòtica té molt de potencial i l’utilitzem en les aules, en matèries com Robòtica, Tecnologia i enginyeria, Física i Química. D’aquesta manera, i moltes altres, treballem la competència digital de l’alumnat.

Jornada esportiva i diversitat funcional

Dilluns 8 d’abril l’alumnat de tercer d’ESO va gaudir d’una jornada esportiva molt especial al CEM Ègora Olímpics. L’objectiu de la sortida era que el nostre alumnat conegui i experimenti diversos esports que practiquen persones amb diversitat funcional. Entre d’altres van jugar al Boccia, Basquetbol amb cadira de rodes, Goalball i Hoquei amb taulons. La jornada va ser força divertida i s’ho van passar d’allò més bé.

2a campanya solidària

A FAVOR DE LES PERSONES SENSE LLAR!

A la ciutat de Barcelona, com a altres grans ciutats del món, hi ha gent que no té casa. Enmig dels carrers plens de gent hi ha gent invisible, que no té un lloc on viure.

Aquestes persones no són només un número en una estadística. Són persones amb històries importants. Alguns han hagut de marxar de casa seva, altres ho han perdut tot, també n’hi ha que tenen problemes de salut mental o amb les drogues. Malgrat tot, tenen dignitat i són forts.

Hi ha felicitat i tristesa en aquesta ciutat. Algunes persones i entitats els hi ajuden amb programes i llocs on anar, però d’altres semblen ignorar aquesta problemàtica.

Nosaltres, l’alumnat de tercer d’ESO de l’INS Josep Pla de Barcelona, hem pensat que podem aportar el nostre gra de sorra. Per intentar ajudar a aquestes persones, després de les vacances de Setmana Santa, es passarà per les classes per informar d’una recollida de material a favor de les persones sense llar.

Eric i Marc. En representació de tot l’alumnat de 3r ESO


Cultural Awareness in Business Life

Just abans de les vacances de setmana santa, els i les alumnes de 1r de Batxillerat de l’institut van participar en un projecte internacional conjuntament amb alumnes de l’institut FOSBOS Erding (Erding, Bavària-Alemanya). En aquest projecte, el nostre alumnat va treballar diferents aspectes culturals al voltant del món dels negocis i l’economia alemanya i la del nostre país: empreses i sectors més rellevants, consideracions i requisits a l’hora de buscar feina a l’estranger,  clixés o  el sostre de vidre a les empreses.

A més, ha estat una oportunitat de fer ús de la llengua anglesa tant treballant en grup a l’institut com a l’hora de compartir els resultats del treball en una macro videoconferència organitzada en diferents sales (chat rooms) amb els i les companyes alemanyes. Tots ells van estar molt contents de participar-hi i han coincidit a valorar aquest projecte com a una experiència molt positiva i que esperen poder repetir el curs vinent.

Proves Cangur de Matemàtiques

Gairebé quatre milions d’estudiants d’ensenyament secundari de 90 països van participar el dia 21 de març a les proves Cangur de Matemàtiques 2024. I un any més, al Pla, ens hi vam afegir!

Moltes gràcies a tots els participants!

La cursa de la dona, tot un èxit!

El passat dilluns 18 de març vam celebrar la cursa del dia de la dona. Aquest cop, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha organitzat aquesta cursa per col·laborar amb Save the Children i defensar els drets de les nenes d’arreu del món. Tant l’organització, des de la matèria d’Educació Física, com la participació de l’alumnat d’ESO i professorat, ha estat tot un èxit! Moltes gràcies!

Visitem el Museu Blau

Amb l’alumnat de 2n de Batxillerat de les optatives d’Entorn Sostenible i Biologia, hem fet una sortida fins al Museu Blau. Per anar-hi, hem assolit el nostre repte d’arribar-hi caminant des de l’Institut: gairebé una hora i mitja a peu.

Un cop allà hem pogut visitar les diferents exposicions. Hem començat amb la biografia de la Terra, on hem entès la importància dels bacteris al principi de la vida a la Terra,  hem observat de prop fòssils i un munt d’espècies dissecades exposades, així com fongs i algues. També hem vist l’exposició de l’aigua i hem pogut interactuar amb diferents activitats sobre aquest bé tan necessari. A més, també hem pogut veure l’exposició de les imprescindibles, on es recalca el paper de la dona en els laboratoris que fan possible totes aquestes exposicions.

Com cada any, aquesta sortida ha estat ben valorada i repetirem el curs vinent!

Lectura en Veu Alta

Aquest passat dijous 14 de març alguns alumnes del nostre institut han participat en el concurs de Lectura en Veu Alta. Enhorabona, doncs, a l’Aina Flix, la Leslie Hidalgo, la Maria Palou, la Bruna Muñoz i L’Adrià Hernández per la feina feta. I, especialment, moltes felicitats a l’Aina, que ha guanyat i la veurem a la gran final!

π day

El 14 de març és el π day. Matemàtics, professors i estudiants de tot el món celebren aquest dia recordant les propietats d’aquest número irracional. Aquesta setmana, l’alumnat de 1r de Batxillerat organitzaran una exposició per divulgar continguts al voltant de π entre els alumnes de 1r i 2n d’ESO.

Visita dels exalumnes

Dimecres 13 de març ens van venir a veure exalumnes de l’institut per explicar-nos la seva experiència postbatxillerat. Ens van aconsellar i ens van explicar diverses vivències d’aquesta nova etapa. D’aquesta manera, l’alumnat de 2n de Batxillerat ha pogut aclarir dubtes i rebre els millors consells sobre la vida que els espera el pròxim any. Sempre és un gust retrobar-nos, posar-nos al dia i compartir experiències.

Moltes gràcies per la vostra visita!

Cursa de la dona

Des de la matèria d’Educació Física, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha organitzat una cursa solidària en relació amb el dia de la dona. Aquesta cursa està vinculada a l’organització SAVE THE CHILDREN per fer una recaptació de diners pels drets de les nenes i lluitant en contra del matrimoni infantil. Molts ànims i forces a tots els participants! Mireu el vídeo que han preparat per fer-ne promoció:

Com paguen la resta d’europeus?

Amb l’alumnat de 4t d’ESO, des de l’optativa d’Economia, hem treballat diferents formes de pagament a Europa. Ha estat molt interessant saber que a França han desenvolupat el seu mètode de PayPal propi i que li diuen PAYLIB. També hem descobert que a Suïssa el segon mètode de pagament més utilitzat és el SOFORTBANKING. A més, ens hem meravellat amb la practicitat del mètode IDEAL, que ja és el més utilitzat a Països Baixos. Gràcies a la recerca que hem fet, ja sabem què és una FINTECH i la seva diferenciació amb els bancs, coneixem la zona SEPA, així com la peculiaritat que ha suposat el nostre BIZUM.

Per a una educació feminista!

Com cada 8 de març, Dia Internacional de la Dona, des del centre volem fer una reflexió crítica sobre la nostra societat i llençar un crit feminista.

A més, aquest any, des de la matèria d’Educació Física organitzarem una cursa vinculada a l’organització SAVE THE CHILDREN per fer una recaptació de diners pels drets de les nenes i lluitant en contra del matrimoni infantil.

És una cursa que serà organitzada per l’alumnat de 1r de batxillerat.

Comença el període de PREINSCRIPCIÓ de l’ESO per al curs 24-25

Ja tenim la publicació de l’oferta inicial de la preinscripció de l’ESO per al curs 24-25. Tingueu en compte que pot haver-hi canvis durant tot el procés de preinscripció.

Per a consultar les places disponibles, teniu aquí l’informe d’oferta inicial.

Per consultar tota la informació sobre la preinscripció de l’Educació Secundària Obligatòria, feu click en aquest enllaç. A mesura que avanci el curs, anirem actualitzant la informació i afegint els enllaços i documentació rellevant per a la preinscripció per al curs 24-25.

Construïm prototips per al pas de nivell

L’alumnat de l’optativa de Robòtica de 1r de Batxillerat ha dissenyat i construït diferents prototips per al problema dels passos a nivell. A més, ha desenvolupat el programa per tal que els diferents sensors i actuadors s’ajustin a les necessitats del prototip. Aquí trobareu els resultats finals de l’alumnat.

A més, al centre ja ens ha arribat la nova dotació de robòtica! Aviat publicarem algunes fotografies amb els nous kits tecnològics, com les plaques o els sensors de llum, de temperatura i de moviment.

Coneixem l’Antic Egipte

El passat dimarts, 20 de febrer, l’alumnat de 1r d’ESO va anar al Museu d’Arqueologia de Catalunya a conèixer els misteris que envoltaven el món funerari de l’Antic Egipte. Hem aprofundit en les seves creences religioses, els rituals del procés de momificació i l’escriptura jeroglífica. Aquesta sortida ens ha ajudat a explicar els valors i les creences que influeixen en el comportament funerari com a eina per conèixer millor la societat i la cultura egípcies, analitzar com l’arqueologia ens proporciona informació sobre el passat (fonts primàries) i respectar el llegat cultural i patrimonial dels nostres avantpassats. Ha estat una sortida molt transversal i enriquidora!

Visitem el Museu Marítim

Els dies 20 i 21 de febrer els alumnes de 3r d’ESO hem visitat el Museu Marítim per conèixer millor el port comercial de Barcelona, una de les ciutats més importants del Mediterrani.

Hem fet una passejada en un veler del segle XIX. Ens ha fet un molt bon dia i, per sort, la mar estava ben quieta. Ha estat súper relaxant! A més, l’activitat que hem fet a l’aula del Museu ha estat interessant per entendre els diferents tipus de transport que s’utilitzen, tenint en compte els diferents productes que arriben al port. Esperem que puguem repetir l’any vinent!

Com les drogues afecten la percepció?

A 1r de Batxillerat oferim l’optativa de Psicologia. Durant aquest trimestre, hem treballat els estats de consciència i les drogues. Ens hem dividit en equips per especialitzar-nos en diferents tipus de drogues (com els ansiolítics, els opioides, l’alcohol o l’èxtasi, entre altres).

A partir d’una fotografia original de les vistes des del nostre pis, cada grup ha editat la imatge segons com la percepció visual es veu alterada sota el consum d’aquella droga. A més, hem creat un QR que us dirigeix a una cançó que l’alumnat de psicologia considera que està relacionat amb l’estat de consciència i l’estat d’ànim de cada tipus de droga.

Hem penjat els resultats en un mural del segon pis. Us convidem a visitar-lo!

Nous sommes allés au théâtre!

Les élèves de français de l’ESO sont allés au théâtre. On a vu la pièce “Emilia arrive à Paris” (adaptació de la série Netflix Emily in Paris). On s’est bien amusé et nos élèves ont eu un comportement excellent. Je crois qu’on va retourner l’année prochaine. À bientôt!!

L’alumnat de francès de l’ESO ha anat al teatre a veure una adaptació francesa de la sèrie Emily in Paris. S’ho han passat la mar de bé i han tingut un comportament excel·lent. Segur que tornem l’any vinent!