Proves de selecció Batxillerat Internacional 2018

Programa Diploma del Batxillerat Internacional

Procés de sol·licitud i temporització

• Període d’inscripció: del 26 de febrer al 9 de març (fins a les 13:00 hores) de l’any 2018.
  • Els pares de l’alumne/a interessat ompliran un formulari, que pot ser telemàtic o semipresencial:

Formulari complet en línia (telemàtic): (estarà actiu durant el període d’inscripció) caldrà complimentar totes les dades requerides, escollir la modalitat de batxillerat a què es vol preinscriure, i adjuntar tota la documentació demanada en format digital.

Formulari semipresencial: (estarà actiu durant el període d’inscripció) caldrà complimentar totes les dades requerides, i, fins el dia abans de la prova, haurà de lliurar-se l’imprès de sol·licitud complimentat amb totes les dades de la família i de l’alumne/a, signat degudament, així com tota la documentació sol·licitada.

Proves de Llengua – Ciències Socials i Matemàtiques. Ambdues són obligatòries per totes les modalitats de batxillerat. Les proves tindran lloc el dissabte 10 de març de 2018, al matí.

• 09:00 – 09:30 Recepció i lliurament documentació
  • 09:30 – 11:00 Prova de Llengua Catalana i Ciències Socials
  • 11:00 – 11:30 Descans
  • 11:30 – 13:00 Prova de Matemàtiques

Informació de les proves: Contingut de les provesAspectes organitzatius

Entrevistes: corregides les proves, es convocarà els alumnes preseleccionats (també els pares i/o tutors) a una entrevista personal. Les entrevistes es faran entre el 3 i el 20 d’abril (s’avisarà personalment).

• 25 d’abril: es comunicarà la resolució d’admesos.

Més informació sobre el batxillerat internacional:

Reunió de portes obertes el divendres 2 de març del 2018 al teatre del centre, a les 18:00 hores. Es convoca a pares i fills interessats; s’explicarà què és el batxillerat internacional, qui pot accedir-hi i com es porta a terme en el centre Gabriel Ferrater.

Visita a la seu central del Batxillerat Internacional a la Haia

Els alumnes de primer de Batxillerat Internacional del nostre Institut han visitat la seu central del Batxillerat Internacional a La Haia, i també el Liceu Rijnlands d’Estudis Internacionals a prop de Leiden, als Països Baixos. Durant quatre dies, els nostres alumnes han pogut aprendre moltes coses sobre el funcionament intern del Batxillerat Internacional i la seva dimensió global. A més, han observat directament com s’implementa el Programa del Diploma del BI a un institut d’ensenyament secundari holandès, i han entrat en contacte amb altres alumnes d’un altre país. Ha estat una experiència molt profitosa i enriquidora.

El viatge ha servit també per a fer altres visites culturals, com la mateixa ciutat d’ Àmsterdam i els museus The Eye, de cinema, i el Rijksmuseum, un dels museus d’art més importants del món.

Entrega diplomes DELF de francès i distinció com a centre organitzador

El dilluns 5 de febrer es va celebrar a l’institut Vidal i Barraquer de Tarragona la cerimònia d’entrega dels diplomes DELF de francès dels Serveis Territorials de Tarragona. Aquestes proves avaluen el nivell de competència dels alumnes en llengua francesa i els diplomes són reconeguts a tot el món. En aquest acte també es va donar al nostre institut la distinció com a Centre DELF Escolaire. Aquest any una trentena d’alumnes nostres han obtingut el diploma en diversos nivells (A2, B1 i B2).

Més informació al blog de Francès….

Visita a l’àrea de Microscòpia de la URV

El passat 7 de febrer els alumnes de Biologia de 2n de Batxillerat van visitar l’Àrea de Microscòpia i Tècniques Nanomètriques del servei de Recursos Científics de la Universitat Rovira i Virgili.

Durant tot el matí van poder conèixer el funcionament i les prestacions en recerca dels més avançats aparells de què disposa la URV. Van treballar amb MLSC (Microscòpia Làser Scanning Confocal), TEM (Microscòpia Electrònica de Transmisió) i SEM (Microscòpia Electrònica de Rastreig). Amb aquesta darrera tècnica s’han obtingut les imatges a partir de les mostres que els alumnes van portar. Cal agraïr a la Dr. Mercè Moncusí, coordinadora del servei, i a tot el seu equip, l’atenció que han tingut amb nosaltres.

Premis – Adquisició d’obra del Batxillerat d’Arts Plàstiques

Cada curs s’atorguen els premis-adquisició d’obra als treballs més destacats dels alumnes del batxillerat d’arts plàstiques. Es vol reconèixer la tasca d’aquests alumnes alhora que es forma una col·lecció de les obres més significatives que s’han fet a l’Institut

El premis del curs 2016-2017 s’han donat a Hèctor Abela, Carles Giné, Víctor Palmerín i Ekaitz Sanchez.

Trobareu més informació sobre els autors, les obres i els criteris de selecció al blog del Dpt. d’Educació Visual i Plàstica

Tercer d’ESO al Parlament

El passat dimecres, 13 de desembre de 2017, tots els alumnes de 3r ESO, acompanyats pels tutors, van anar a Barcelona de visita al Parlament de Catalunya. Allà van visitar espais més emblemàtics del Palau, van descobrir la història de l’edifici i van conèixer les funcions… Llegeix més»