iEduca Moodle Classroom Batxillerat Internacional Batxibac Projectes Lingüístics Esfer@ Facebook Twitter Instagram
DOCUMENTS ALUMNAT I FAMÍLIES
DEPARTAMENTS DIDÀCTICS

CALENDARI DE RECUPERACIONS I AMPLIACIONS 2n BAT   [NOU]

HORARIS AQUÍ

PREINSCRIPCIÓ CURS 24-25   [NOU]

ℹ️ INFORMACIÓ PORTES OBERTES ESOBATXILLERAT
PREINSCRIPCIÓ ESO
PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT
PREINSCRIPCIÓ BATXIBAC I BATXILLERAT INTERNACIONAL
BEQUES ESTUDIS POSTOBLIGATORIS
  • 🗓 Termini de presentació: del 19 de març a les 9:00h al 10 de maig de 2024 a les 15:00h, ambdós inclosos.
  • ℹ️ La sol·licitud de la beca s’ha de fer a través de la seu electrònica del Ministeri d’Educació i Formació Professional.
  • 🔗 Trobareu més informació en el següent enllaç.

PROVES PAU I PROVES PAP (Més informació aquí)

BEQUES FUNDACIÓ REPSOL I CONSELL SOCIAL DE LA URV (Més informació aquí)

BUTLLETINS DE NOTES: IEDUCA TOKAPP (Més informació aquí)
AJUTS DE DESPLAÇAMENT PER A CENTRES ESCOLARS: BASES    MODEL

ORIENTACIÓ 4t ESO  –  ORIENTACIÓ BAT


PUNT DE MEDIACIÓ  [NOU]
PUNT DE BENESTAR  [NOU]
PUNT LILA  [NOU]

L’INS Gabriel Ferrater amb la Marató!

L’Institut Gabriel Ferrater i Soler s’ha volgut adherir a la campanya solidària de TV3 per ajudar a la investigació per la salut sexual i reproductiva. El passat divendres 15 es va fer una caminada solidària fins a la població d’Almoster on, durant el descans per esmorzar al camp de futbol del poble, l’alumnat del centre es va reunir al centre i es va llegir un manifest. Gràcies a les aportacions d’alumnes, famílies i personal del centre, hem recollit 667’27€ que farem arribar a l’organització de la Marató. Gràcies a tothom per la seva col·laboració i participació en l’activitat.

Sortida CAS

Els dies 17 i 18 d’octubre els alumnes de primer de Batxillerat Internacional, acompanyats de les professores Maribel Virgili, Rosa Llop i Adelaida Terol, van anar a L’Hospitalet de l’Infant a L’Ametlla de Mar per l’assignatura de CAS (creativitat, activitat i servei), de monografia i de biologia. A L’Ametlla tots els participants van ampliar els seus coneixements sobre física i biologia gaudint del mar i fent submarinisme i a L’ Hospitalet de l’Infant van fer més activitats CAS, com una descoberta per la ciutat.

Octubre escènic

L’octubre comença amb la represa de les activitats d’Anem al Teatre, on alumnat i professorat assistim com a públic a alguna de les propostes dins la programació teatral regular de la ciutat tot i compartint una activitat cultural enriquidora i transversal com és anar al teatre junts.

El 4 d’octubre vam anar a veure No m’oblideu mai, una obra basada en testimonis reals sobre el suïcidi juvenil. Colpidora, humana i equilibradament emotiva i reflexiva, ha estat molt ben valorada per l’alumnat participant. Un bon inici de la temporada. El mes vinent L’alegria que passa, de Dagoll Dagom.

El fil de la temàtica de la salut mental ha continuat present amb la participació de l’alumnat de 1er de BATX escènic en la inauguració de l’exposició A través dels teus ulls, de la fotògrafa Mika, al hall del centre. L’exposició és un recull de retrats que ens conviden a conèixer la mirada de les persones que participen de les activitats de l’Associació Salut Mental Dr. Tosquelles. L’alumnat del centre va poder gaudir de la visita de la Mika, qui va explicar com havia estat la seva experiència creativa, tant des de la perspectiva professional del procés de creació, fins a la vivència personal i humana. L’alumnat, dins de l’assignatura de Projectes Escènic, a partir de les fotografies i l’entrevista, va crear una perfomance que van presentar per obrir l’exposició el dia 16 d’octubre.

Dos dies després, el 18, amb l’alumnat de 1er i 2on de BATX escènic, vam passar un dia al TNC fent una visita guiada per les instal.lacions del teatre i assistint a la representació de La Plaça del diamant, dirigida per la Carlota Subirós. Una peça coral, narrada com un  monòleg a onze veus que arriba fins al fons de l’ànima amb una bellesa poètica que va més enllà de les paraules. Després de dinar l’alumnat ha realitzat un taller actoral de mans d’una de les actrius de l’obra, la Neus Pàmies. En molt poc temps han pogut tastar l’essència de la interpretació: paraules, intenció, imatge, emoció i acció unides per donar vida a les paraules. Encantats amb una jornada tan complerta, marxem amb les mans plenes d’emocions, aprenentatges i un preciós calendari de regal per comptar els dies que ens falten fins la següent aventura teatral!

El 25 d’octubre al nostre centre vam compartir la presentació del projecte “Reus Dona” dut a terme en col·laboració amb l’alumnat del Curs de creació de continguts audiovisuals de la Casa d’Oficis de Reus. Aquesta peça de videodansa parla sobre la figura de Roseta Mauri. El curs passat, l’alumnat del centre que actualment cursa 2n de batxillerat va realitzar un procés de documentació i de creació escènica a les matèries d’Arts Escèniques i Projectes Escènics. Aquest últim va ser gravat durant el mes de juny al Centre de Lectura, al Círcol de Reus i al nostre centre. Amb el temps la idea és poder desenvolupar aquest projecte de manera transversal dins l’àmbit de projecte de ciutat. Podeu veure el resultat al següent enllaç.

Aquest mes amb l’alumnat de 1er d’arts escèniques hem pogut gaudir de la visita de dos components del Col.lectiu en Veu Alta, una formació que prové del grup de teatre La Bitxeta i que té una dilatada trajectòria en el mòn teatral reusenc. La Dolors Esquerda i el Jordi Francesch van compartir amb els estudiants els més de vint anys d’experiència en la interpretació i lectura dramatitzada tot i fent un taller vivencial i pràctic de com abordar l’actuació, en concret mitjançant la lectura de poemes del Xavier Amorós.

Tanquem l’octubre amb la visita de la Rosa Mateu, actriu, professora de teatre i expressió, gestora cultural i assessora de programació del teatre Bartrina que ha explicat a l’alumnat de 1er i 2on de BATX escènic els ets i uts de la tasca de programar a més de presentar-nos la nova temporada teatral de la que gaudirem en alguna de les propostes d’Anem al teatre. Esperem la seva tornada per a aprendre més sobre l’ofici d’actuar i la propera programació!

Eleccions Consell Escolar

D’acord amb la Resolució EDU/3014/2023, de 30 d’agost, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics, hi ha convocades eleccions al Consell Escolar de l’Institut.

Les candidatures s’han de presentar a la Secretaria de l’Institut, dirigides al Director, des del 8 de novembre fins al 16 de novembre, a les 11:00 hores. Cal utilitzar els impresos adients, que es trobaran a la mateixa Secretaria o a l’espai Consell Escolar de la pàgina web de l’institut.

Punt Lila

El Punt Lila de l’INS Gabriel Ferrater s’ha creat des de la comissió de Benestar Emocional per poder donar resposta a les diferents situacions, neguits i problemàtiques referents a diferents àmbits relacionats amb el gènere, la discriminació, la violència o l’assetjament de qualsevol col·lectiu.

El Punt Lila està format per professorat referent del centre per poder donar resposta eficaç i ràpida a qualsevol persona de la comunitat educativa que ho pugui necessitar, per tal de treballar de forma conjunta per la llibertat i el respecte de totes les persones.

Es realitzaran diverses comunicacions i notícies a la web i xarxes socials del centre relacionades amb la temàtica feminista. La participació activa de la comunitat és un element indispensable per poder aconseguir més visibilització i sensibilització de la temàtica, per aquest motiu es proposa l’ús de “#igualtatGF” en les diferents publicacions.  

Entre les accions que es portaran a terme es destaca la conscienciació de la comunitat educativa, la inclusió d’espais de reflexió o l’atenció i acompanyament a les persones que ho necessitin, actes referents al 25N i actes durant la setmana de la dona.

Podeu posar-vos en contacte amb el Punt Lila en contacte a través del correu bustialila@insgabrielferrater.cat si necessiteu qualsevol cosa, i es concretarà dia i hora per poder-vos ajudar.

Trobareu la resposta del Punt Lila per les següents situacions de discriminació per raons de:

    • Gènere.
    • Racials.
    • Religiosos.
    • D’orientació sexual.
    • Expressió de gènere.

El punt Lila de l’institut també vol ser un punt de denuncia del professorat i l’alumnat del centre.

Punt de Mediació

El Punt de Mediació del centre és un mètode de resolució de conflictes en el qual, intervé un mediador/a des d’una posició neutral, amb la finalitat d’ajudar les parts a obtenir per elles mateixes un acord satisfactori.

L’equip de mediació el formen persones del professorat (Laura Rodríguez, Lorena Casal, Núria Solé i Laura Corrales) i l’alumnat que també vulgui formar part (enguany, el primer alumne que s’ha animat és Jordi Simó). Convidem a tot l’alumnat que estigui  motivat i interessat en l’àmbit de mediació a formar part! 

Celebració del “Green Day”

Dimecres 11 d’octubre l’alumnat de 1er d’ESO va anar a la platja del Regueral de Cambrils per a celebrar el Green Day que forma part del projecte Erasmus+ i dels Erasmus Days organitzats pel Sepie. 

L’Equip Erasmus +, en col·laboració amb el professorat de 1r d’ESO van preparar una jornada de conscienciació al voltant del nostre litoral, temàtica que és eix transversal del treball que porten realitzant des de fa uns cursos.

Els nois i les noies van poder participar en activitats de coneixença en anglès, van gaudir d’un esmorzar saludable i van poder concienciar-se amb el medi ambient recollint i separant les deixalles que van trobar a la platja. Tots els participants havien de portar una peça de roba verda, per reflectir la idea de comunitat, pertinença i idea ecològica col·lectiva. 

Va ser una jornada molt profitosa!

Més imatges a Google Fotos

Tastet de Futbol Flag

El dimecres 11 d´octubre, el Club de Futbol Americà Imperials ens va oferir per l´alumnat de 2n d´ESO, una jornada dins l´assignatura d´Educació Física, on ens van fer una introducció al Futbol Americà en la vessant de Futbol Flag. En la primera part de la sessió els jugadors dels Imperials van fer una demostració de Tackle (contacte) amb totes les proteccions que van servir, per passar seguidament a una segona part on tot l´alumnat va poder gaudir  d´aquest esport fent un partidet.

Instruccions i Matrícula 4t ESO (ALUMNAT NOU) (Curs 2023 – 2024)

INSTRUCCIONS I MATRÍCULA CURS 2023-24 PER ALUMNAT NOU QUE CURSARÀ 4t ESO


Per fer la matrícula pel curs 2023 – 2024 caldrà adjuntar la següent documentació en el formulari que trobareu al final d’aquest apartat  o del de la web del centre:

1.   Fotografia actual de l’alumne/a, mida DNI. 
      Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_FOTO.
2.   DNI o NIE (o PASSAPORT) de l’alumne/a per les dues cares (si en té)
      Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_DNI1 (davant) i 4tESO_1rCognom_Nom_DNI2 (darrera).
3.   DNI o NIE (o PASSAPORT) dels pares o tutors legals per les dues cares. 
      Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_PARES1 (davant) i 4tESO_1rCognom_Nom_PARES2 (darrera).
4.  Resguard pagament de 40 € de material de centre que es pot fer en qualsevol caixer automàtic de “La Caixa”, mitjançant l’opció de pagaments a tercers, indicant el codi 0100658 o mitjançant transferència al següent compte IBAN: ES23 2100 3505 2622 0006 8334.  
     Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_PAGAMENT.
5.  Fotocòpia del llibre de família o Certificat de naixemen.  
     Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_LLIBRE.
6.  Fotocòpia del carnet de vacunació o certificat mèdic, on figurin les dosis de vacunes rebudes.
     Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_VACUNA.
7.  Fotocòpia de la Targeta Sanitària Individual de l’alumne/a (TSI).       
     Guardeu el document amb el nom:  4tESO_1rCognom_Nom_TIS.

ACCÉS AL FORMULARI DE MATRÍCULA [NOU]

Una vegada omplert el formulari, rebreu un correu automàtic amb una fitxa en format .pdf, amb les dades emplenades al formulari anterior

(Un cop revisada la documentació, us enviarem un missatge NOMÉS si detectem alguna incidència)

Excepcionalment, per aquelles persones que tinguin dificultats per fer el tràmit telemàtic amb els seus propis mitjans, s’habilitarà un espai amb ordinadors al centre perquè puguin  fer el tràmit telemàtic. 

Podeu venir al centre en horari d’atenció al públic (de dilluns a divendres de 9 a 13:00 hores), i porteu tota la informació necessària i la documentació en paper per poder-la escanejar o fotocopiar. 


Un cop omplert el formulari de matrícula, caldrà emplenar el formulari de tria d’optatives:

ACCÉS AL FORMULARI DE TRIA D’OPTATIVES [NOU]

El projecte MALD al Gabriel Ferrater

Des de fa uns anys formem part del Miniconsorci MALD. Aquest projecte pretén dotar als centres educatius d’eines de gestió i xarxes de contactes necessaris per participar en els àmbits internacionals, realitzant accions d’internacionalització que incloguin mobilitats d’alumnes i del professorat del centre. Enriqueix, a la vegada, el Projecte d’Innovació Educativa GEP que tenim al centre des de l’any 2016.

L’equip impulsor del mateix, format per professorat d’anglès, francès, física i química, ciències naturals, matemàtiques, música i teatre, ha preparat una infografia per presentar les línies d’actuació que s’han seguit des del curs 20-21 quan vam iniciar-nos fins al curs actual. 

Projecte MALD 22-23 IGF by web INSGF on Scribd

Projecte de Recerca: “L’ascens de les estrelles digitals. Com han arribat a ser influencers?”

En el quart curs tots els alumnes han de fer un projecte de recerca, preferentment en equip, amb l’objectiu de consolidar al desenvolupament de les competències bàsiques de l’ESO. El Projecte està constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca que ha fet l’alumne o alumna, entorn d’un tema escollit i delimitat, en part, pels mateixos alumnes i sota el guiatge del professorat. Al llarg del projecte, l’alumne o alumna ha de demostrar capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització del seu treball individual, i també de responsabilitat, cooperació i col·laboració en el desenvolupament de projectes en comú.

El Projecte de Recerca consta d’una sèrie de tasques que es poden construir a partir de situacions, problemes o preguntes inicials, sobre les quals els alumnes, en grups reduïts, han de plantejar una hipòtesi o objectiu, planificar el mètode de resolució, integrar la informació procedent de diverses fonts i, finalment, arribar a unes conclusions argumentades per mitjà d’un informe escrit i una breu exposició oral. Aquestes situacions inicials que es proposen als alumnes poden tenir un caràcter transversal, però també es poden emmarcar dins un àmbit de coneixement determinat.

Un possible enfocament de les activitats o tasques que es proposin com a projectes de recerca consisteix a seleccionar preguntes o problemes socials rellevants, ja siguin de l’entorn proper o llunyà, relacionats amb alguna disciplina o bé interdisciplinaris; preguntes o problemes que posin l’alumne o alumna en situació de fer-se noves preguntes, analitzar i valorar evidències, reflexionar críticament i avaluar les possibles solucions.

A continuació us deixem un exemple de treball de recerca sobre els influencers, realitzat per Míriam Garcia, Paula Hernández, Bruna Benito i Clàudia Gené sobre L’ascens de les estrelles digitals. Com han arribat a ser influencers?

Projecte de Recerca: “L’ascens de les estrelles digitals. Com han arribat a ser influencers?” by web INSGF on Scribd

Global Scholars: Community Action Project 2023

Arribem al final de curs i, de retruc, a la cloenda de programes que ens han ajudat a créixer i ens han omplert la motxilla d’experiències enriquidores.

Aquest és el cas de Global Scholars, un programa que enguany s’ha ofert per darrer cop com a matèria optativa d’anglès a 2n d’ESO amb la finalitat d’investigar el món de l’aigua des d’una perspectiva mediambiental, molt en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de Nacions Unides.

Des d’un bell inici, hem descobert ciutats i cultures d’arreu, i hem pogut compartir idees amb altres estudiants sobre la situació dels recursos hídrics al nostre entorn, utilitzant un gran ventall d’eines digitals i l’anglès com a llengua vehicular. Parlem de llocs tan llunyans com ara Astana (Kazakhstan), Xangai (Xina), Bombai (Índia), Istanbul (Turquia), Hawaii i Boston/Medford (Estats Units), i altres de tan pròxims com París o Madrid.

Un cop exposades les problemàtiques actuals al voltant de l’aigua, hem treballat de manera cooperativa per tal de resoldre reptes basats en situacions d’aprenentatge i hem dut a terme petits projectes, tot aplicant una metodologia de recerca científica des de la perspectiva de l’allargavistes, anant de l’àmbit local al global. Això ens ha permès explorar aspectes com el cicle natural de l’aigua, la gestió de l’aigua a les ciutats, la cultura de l’aigua, o la importància de la salubritat d’aquest recurs vital per a la nostra existència i la conservació dels ecosistemes.

Finalment, basant-nos en l’intercanvi de perspectives, l’observació de l’entorn i la recerca, hem dissenyat un Projecte d’Acció Comunitària per combatre la contaminació de l’aigua provinent, majoritàriament, de residus terrestres. Amb aquesta darrera aportació, proposem dur a terme accions susceptibles de generar un impacte positiu en el si de la comunitat escolar, compatibles amb el Treball de Síntesi, el projecte Erasmus+ i un potencial projecte d’escola verda. L’objectiu és anar fent camí i, a més llarg termini, establir xarxes de col·laboració amb altres centres escolars de la zona i/o entitats socioambientals de la ciutat de Reus.

Projecte d’Acció Comunitària «Less plastic, better water»:

https://sites.google.com/insgabrielferrater.cat/globalscholars-iesgf?usp=sharing

Aquest Projecte d’Acció Comunitària ha rebut una molt bona acollida a la comunitat internacional, i és per això que volem reconèixer la implicació de l’alumnat de l’optativa de 2n d’ESO i les aportacions fetes al llarg del curs. Aprofitem, també, per agrair a Global Cities Inc. i Bloomberg Philanthropies l’oportunitat d’haver participat en el programa Global Scholars.

Thank You & Happy Summer!