ESTENEM POESIA

Per Sant Jordi, els nens i nenes del grup dels Grans (4rt, 5è I 6è) hem participat a l’activitat “Estenem poesia”, organitzada per Omnium Cultural arreu de Catalunya. Es tractava d’escriure una poesia bé pròpia o bé escollida d’entre les escrites per poetes en llengua catalana i estendre-la, literalment, amb pinces, en un lloc públic perquè tothom qui passés pogués agafar la que més li agradés. Els i les alumnes s’han il·lusionat pel llenguatge poètic i han expressat els seus pensaments en versos i estrofes que desprès s’han pogut estendre i compartir durant la diada de Sant Jordi a la plaça Catalunya de Llagostera.

Tot plegat ha esdevingut un gran èxit de participació i creativitat que ha envaït i contagiat els alumnes i el poble sencer.

Felicitats a tots i que la màgia d’aquesta festa ens acompanyi tot l’any!

AQUESTA SETMANA A L’ESCOLA… (setmana del 16 al 20 d’abril)

Els nens i nenes de P4 hem fet una sortida a l’entorn proper i tan desconegut. Hem descobert que en mig del poble hi ha la masia de la Torre, on viuen els avis de l’Arnau. Hem vist néixer un xaiet! i en 10 minuts s’ha posat dret… També hem pogut tocar un xai de 3mesos i conills, i hem vist oques, gallines, galls i un paó. Ens ho hem passat molt bé!

Els de P5 fem robòtica amb les Beebots.

El dilluns un grup de nenes i nens de P5 vam anar a la Residència Geriàtrica per fer un taller de Sant Jordi. Vam elaborar un punt de llibre molt xulo!

Aquesta setmana ha vingut el dentista a l’escola a veure’ns als de 1r. Ens ha mirat quantes dents ens havien caigut i quantes càries tenim. A l’aula hem aprofitat i hem iniciat una petita investigació personal sobre el tema.  Al nostre bloc us ho explicarem amb més detall.

Els mitjans aquest trimestre estem fent projectes sobre ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ, i aquesta setmana, per acabar el nostre projecte, els de 3r hem anat d’excursió al MUSEU DEL CINEMA.

A 5è mesurem un DECÀMETRE al pati

De l’1 al milió. Del cm3 al m3.

A 6è seguim construint la progressió del sistema de numeració decimal.

AQUESTA SETMANA A L’ESCOLA… (setmana del 9 al 13 d’abril)

Aquest divendres, als Ambients del grup de petits, va sorgir una obra de titelles improvisada. La voleu veure?

Els de P4, aquesta setmana a música, toquem instruments. Semblem una orquestra, oi?

El grup de petits dins dels ambients tenim varis espais de moviment, en els quals s’afavoreix la integració del moviment i el recolliment (activitat tranquil·la).

L’activitat més intensa l’oferim a les hores de psico, cada grup hi anem una sessió a la setmana.

Amb la psicomotricitat volem obtenir tres finalitats:

• Desenvolupament de la creativitat. Creació.
  • Desenvolupament de la comunicació.
  • Descentració (la psico ajuda a l’infant a desenvolupar la capacitat de pensar)

Els de 1r aquesta setmana, al pla de treball, ens hem trobat tot de propostes relacionades amb Sant Jordi! Estarem un parell de setmanes fent-les.

En una proposta podem fer una rosa; hem trobat material divers i cada un fem una rosa amb el material que volem. També podem fer un punt de llibre, titelles i un sobre per desar-ho tot. Aquesta setmana treballarem un poema i la setmana vinent, al pla de treball, farem dibuixos de cada estrofa i l’escriurem. Tenim també diversos sudokus per fer on hi surten els personatges principals de la llegenda, castells i cavallers. Ah! I un mandala per pintar i uns passatemps relacionats amb els personatges de la llegenda!

Els de 3r fem papiroflèxia

5è hem visitat l’escola Municipal d’Art de Llagostera i hem fet un taller de fabricació de paper amb els artesans SASTRESPAPERERS de Banyoles, la Mamen i en Toni.

Els alumnes de 6è construïm i manipulem el metre cúbic.

El claustre de mestres, seguint amb la formació interna, ens hem trobat aquest dissabte per fer un taller d’acompanyament emocional amb la Fabiana Pérez Marset – psicòloga, terapeuta Gestalt, formada en Constel·lacions Familiars i Psicologia Sistèmica, Educadora Social i Mediadora en l’Àmbit Socioeducatiu i Comunitari (Rosa Sensat i UAB) -.

Ser més actius cada dia!

El passat divendres 6 d’abril va ser el Dia Mundial de l’Activitat Física i el lema d’enguany era “més actius cada dia”. Els alumnes de l’escola Lacustària fem diferents activitats per potenciar l’activitat física i la salut.

Els alumnes de 3r són els dinamitzadors dels PATIS ACTIUS del grup de mitjans. Aquí us expliquen breument el seu funcionament:

Alguns alumnes del grup de grans us expliquen què fan ells i elles per ser més actius cada dia:

Després de la pluja…

Jugar amb fang fa que els nens siguin més feliços i que es redueixin els seus estats d’ansietat i depressió: Així ho afirmen diversos estudis científics que han demostrat que en el fang hi ha un bacteri “Mycobacterium vaccae” que en entrar en contacte amb el nostre cos genera serotonina com a resposta del nostre sistema immunitari.

Jugar amb fang i terra implica jugar amb elements naturals, que sempre permeten un joc obert i no estructurat, i a més ens ajuda a connectar amb la naturalesa.

Però per sobre de qualsevol benefici que es pugui citar… el més important de tot és el que gaudeixen els nens acabant ben marrons! Pot ser que a nosaltres no ens agradarà que acabin tacats de dalt a baix… Però val la pena que puguin fer-ho si això els farà més feliços i sans, oi?

I a vosaltres, us importa que el vostres fills es taquin?

(text extret de la web Tierra en las Manos)