Erasmus +

 

 

La nostra escola participa en el programa ERASMUS + KA 121. És un programa de la UE (2021-2017) que té com a objectiu general impulsar la internacionalització com a eina de transformació educativa en un món global.
Les prioritats i OBJECTIUS d’aquest programa estan relacionades amb els àmbits següents:
– Inclusió i diversitat
– Transformació digital
– Medi ambient i lluita contra en canvi climàtic.
– Participació en la vida democràtica, valors comuns i compromís cívic.

El nostre projecte està centrat en la inclusió. A continuació podeu veure totes les accions que hem portat a terme i seguirem realitzant.

Anem actualitzant la pàgina a mesura que anem fent les diverses actuacions. Per tant, els articles estan ordenats de manera que el primer que trobareu és el més recent:

DIFUSIÓ I TRANSFERÈNCIA DE LES MOBILITATS DEL PROJECTE 22

El dia 4 de març les dues participants a la primera mobilitat del Projecte 22 ens van explicar a Claustre la seva experiència a la zona de Lecco, Itàlia.

El dia 18 de maig aquestes mateixes participants van anar a la jornada de transferència que es va fer a Barcelona per també explicar les seves experiències:

SEGONA MOBILITAT PROJECTE 22

Aquesta setmana (del 19 al 23 de febrer) la Lluïsa Sàbat està al Centro Escolar Alcobaça, a Portugal. Farà un “job shadowing”. És a dir, una observació en una aula seguint un mestre. Properament ens anirà informant.

Primer dia de la mobilitat (19/02/2024)

Avui hem iniciat les activitats de la mobilitat amb una presentació general al Centre Doña Inés de Castro, que és la seu de les escoles de la zona de Cister que acull alumnes del tercer cicle, d’edats que van dels 16  als 18 anys i seu central de la direcció de les escoles de la zona, que aplega 23 centres. La directora és la senyora Manuela da Silva Lourenço.  Allà ens ha rebut l’equip directiu del  centre i diversos representants de les escoles de la localitat d’Alcobaça, entre ells, les directores dels centres de secundària Don Pedro I i Frei Estevao Martins, amb alumnat del segon cicle, (11-15 anys)i tercer cicle (16 a 18 anys) i de l’escola Centro Escolar de Alcobaça, amb alumnat  de 6 a 10 anys, de primària. També hi havia responsables d’inclusió i la psicopedagoga de la zona.

La reunió ha consistit en una exposició de les principals línies del Sistema Educatiu portugués i de les intervencions, recursos i estructura de la integració d’alumnes amb diversitat funcional i cognitiva.  Després hem continuat amb una visita a dos centres de la població, El Centro Escolar de Alcobaça, de primària (primer cicle, l’anomenen) amb alumnes d’Infantil i de 1r a 4t curs, i a continuació hem visitat el Centre Frei Estevao Martins que acull alumnes de 2n i 3r cicle. El centre Pedro I, també amb alumnes d’edats compreses entre els 11 i els 16 anys de 2n i 3r cicle el visitarem demà dimarts al matí.

   

Segon dia de la mobilitat (20/02/2024)

Avui, dimarts, comencem la visita al centre de Pedro I, on ens rep la seva directora Paula Soares i l’equip de professionals d’Educació especial. Aquest any celebren el 35 aniversari de l’escola. El centre consta de cinc blocs, amb una superfície de 4.915m2, amb espais exteriors de 18.713m2, formats per zones verdes, parcs infantils, zones de circulació i pistes de joc. Tanmateix, a l’escola no hi ha espais, sales de reunió, aules d’estudi/treball per a alumnes i professors, ni auditori. Això suposa un problema de difícil solució.

Ens quedem amb la mestra d’EE, la Marlene Belo, que ens acompanyarà mentre estem al centre. Ens mostren els espais, els diversos pavellons, les aules, sala de mestres, la cantina, el pavelló…  El que tenen previst fer aviat, és fer uns sofàs amb palets per a la cantina i canviar el mobiliari de la sala de mestres, per crear ambients més amables, per a l’alumnat a la cantina, sobretot pels dies més plujosos i freds i per al professorat, per poder tenir les estones de descans més còmodes..

L’alumnat és divers i multicultural, amb nombrosa presència d’alumnes d’ètnia gitana i també alumnes d’orígen brasiler i d’altres països. Així mateix, hi ha una aula amb sis alumnes amb diversitat funcional cognitiva greu i un alumne amb una malaltia degenerativa i bona resposta cognitiva, adscrit al grup (turma) de sisè.

Observem els espais concrets per a l’atenció especial i destaquem l’aula dels alumnes amb diversitat funcional, situada a prop de les aules ordinàries dels grups de referència, per tal de facilitar el seu desplaçament, l’aula de musicoteràpia, l’espai de la ràdio escolar, amb una persona que està contractada per l’ajuntament i que fa expressió corporal. (no hi ha imatge).

    aula de musicoteràpia    aula estimulació sensorial.

En aquest moment de la visita podem observar una classe de música, on l’alumne amb mobilitat reduïda, disposa d’un giny per a poder treballar el que els seus companys fan amb l’ordinador.

        

Realitzada la visita dels espais, farem el seguiment del grup de sisè, on hi ha l’Afonso, que amb una malaltia degenerativa des de fa uns dos anys i que no pot participar amb regularitat en algunes classes, ho fa de manera adaptada a les seves capacitats actuals. També forma part del grup de sisè una nena d’ètnia gitana, amb força absentisme i amb un trastorn de dislèxia que li dificulta molt el seguiment de les classes.

Els professionals que acompanyen l’Afonso i la Aline, poden ser: les mestres d’EE, funcionàries (personal no docent), mestres amb reducció horària lectiva.

 

Tercer   dia de la mobilitat (21/02/2023)

Avui dimecres, tornem al centre Don Pedro I, per continuar amb el seguiment del grup de sisè. Al matí han fet les classes de tecnologia i de ciències naturals. Les classes, són magistrals, els alumnes agafen apunts i realitzen les activitats que planteja el professor. L’organització de l’aula és tradicional, amb taules de dos alumnes, en files i encarades a la pantalla.

En aquesta classe, acompanya  l’Afonso un mestre de tecnologia, amb reducció horària, que l’acompanya en el desenvolupament de les activitats, ajudant-lo en la realització de les tasques de tecno.

El mestre de suport i l’alumne amb NEE, es troben a la dreta de la imatge.

A la classe de ciències naturals, és la Marlene qui acompanya l’Afonso. En aquesta classe, l’Afonso sí que disposa d’un ordinador que li facilita la tasca i que pot fer anar amb un comandament manual. La classe també és magistral i seguint sempre un llibre de text i realitzant uns exercicis. Al final, fan un Kahoot a mode de repàs i de control de coneixements, però l’Afonso ja ha hagut de marxar. Quan l’Afonso canvia d’aula, la mestra d’EE, ajuda la nena amb dislèxia, en la resolució de les tasques amb el que s’anomena mesures selectives. No s’apliquen de manera continuada, si no puntualment, o quan és convenient.

Un altre recurs d’inclusió, per afavorir l’assistència i el compliment del curs, amb alumnes d’ètnia gitana, fan un taller de guitarra i de cant, al qual poden assistir, pactant així l’assistència a l’aula ordinària.

Ens comenten que disposen d’un sistema de comunicació contínua amb els alumnes a través del correu electrònic, per a resoldre deutes dels deures, o qualsevol altre qüestió.

A l’esquerra es pot observar la mestra d’EE, fent suport.

Després d’un recés, el grup té dues sessions més: anglès i portuguès. L’Afonso no fa cap d’aquestes assignatures, per això és a l’aula d’EE, amb la resta d’alumnes, fent altres activitats, d’estimulació sensorial, fisioteràpia…

La Marlene acompanya l’alumna d’ètnia gitana, seient al seu costat sempre i ajudant-la en la comprensió i la realització de les tasques de llengua.

Un altre recurs  que s’observa en aquestes classes, és que el grup s’ha dividit en dos, mentre tant uns fan la classe d’anglès, la resta del grup fa portuguès. Són les professores que canvien d’aula.

A la tarda, l’activitat és d’Educació Física i es fa salt d’alçada. L’alumne amb mobilitat reduïda, assisteix a la classe, acompanyat d’un suport, amb la que realitzarà altres activitats físiques, com caminar, estirament…

    

També vam assistir, al centre Frei Estevao Martins, amb alumnat de 2n i 3r cicle. Aquest centre està actualment en fase de remodelació i modernització, ja que es trobava força deteriorat i l’edifici és antic. A la classe de matemàtiques, vam observar que hi havia  codocència amb dos mestres de matemàtiques a l’aula, tres sessions a la setmana  i un suport, per atendre els alumnes amb més dificultats. En una classe d’anglès, vam poder observar un aparell que augmenta el que veu un alumne, amb un dèficit visual.

 

      Aules de 2n i 3r. cicle, amb suports per acompanyar els alumnes amb NEE

 

Quart dia de la mobilitat (22/02/2024)

Avui, dijous sóc al Centre escolar Alcobaça, on hi ha els alumnes d’Infantil i de primer cicle, és a dir, de 6 a 10 anys. És un centre nou, molt lluminós i amb espais amplis, amb pati extens.

Comencem la jornada a l’aula de Suport Educatiu, amb els alumnes TEA, amb les explicacions de la mestra itinerant d’EE. Ens mostra els espais de l’aula, la zona de les rutines i la de comunicació amb els pictogrames, la zona de moviment, l’àrea de treball…

           

      

Un dels alumnes passa la major part del temps en aquesta aula, per les dificultats de comunicació i interacció i també per les seves característiques força disruptives. Un segon alumne, s’incorpora algunes sessions al seu grup de referència de 3r., on acompanyat per una funcionària, realitzarà activitats adequades a la seva situació. Actualment, estan introduint el codi escrit, ja que es va observar que mostrava interès per els sons i les lletres.

En aquesta aula, el professor Manuel, atén un grup de 20 alumnes i en determinades àrees de l’horari, s’incorpora l’alumne amb TEA, sempre acompanyat d’una funcionària (personal no docent), que fa el suport de l’alumne. Els altres alumnes, realitzen un treball autònom i el mestre, pot fer grups reduïts per introduir nous conceptes o temes de treball. Tots tenen incorporat el fet de la presència del seu company amb TEA, amb qui la comunicació interpersonal és molt limitada, però hi ha una acceptació d’aquesta diferència, amb naturalitat. El professor Manuel, és innovador i introdueix moltes activitats grupals amb la pantalla tàctil de l’aula. Jocs de llengua, treballs dels alumnes, activitats lúdiques… Ell mateix, ha creat un canal de youtube, amb continguts molt interessants.

Seguidament, anem a observar altres aules amb alumnes amb TEA, com és l’aula d’Infantil. Cal assenyalar que els grups d’infantil, incorporen alumnes de 3, 4 i 5 anys sense separació per edat. Els grups que acullen algun alumne amb NEE, es limita a una ràtio de 20.

A les aules sempre hi ha tutora i auxiliar I quan fan activitats amb especialista, com ara música, aula de ciència o educació física, s’hi suma el professional especialista. Així vam poder observar la inclusió a aquestes aules, d’alumnes amb TEA:

Suport a alumne amb TEA a l’aula de Ciència                        Suport a l’alumne amb TEA, a Ed. Física

Suport a l’alumne amb TEA a la classe de música.

 

Treballen molt per projectes que van diversificant cada curs. Per exemple, El projecte de músiques del món, o l’aula de ciències que va ser possible gràcies a un premi que van rebre amb una dotació de diners, amb els quals a més d’equipar l’aula, disposen d’una mestra especialista.

Trobem també altres projectes amb inclusió d’alumnes amb NEE, com ara el joc de la Petanca, on  alumnes de  les altres escoles que hem visitat també participen en campionats importants de la zona i fins a nivell nacional. També hi ha el projecte de musicoteràpia per a l’alumnat amb NEE, amb un professional extern que és contractat per l’Ajuntament i pagat per l’AFA. En aquesta activitat la presència de personal educador, iguala pràcticament el nombre d’alumnes.

                                                     

Últim dia de la mobilitat divendres 23/02/2024

El divendres 23 de febrer, ens convoquen al grup d’Erasmus al Centro Escolar de Alcobaça, on ens volen explicar els projectes que estan desenvolupant. D’aquests, un dels projectes, que dura 4 anys (tota l’escolarització del primer cicle)  es titula Músiques del món i fan activitats d’expressió musical i expressió corporal, amb balls dels països d’on són originaris els alumnes del centre. En aquest projecte, alumnes amb NEE d’altres centres, es desplacen aquí, per participar-hi. Aquesta mobilitat d’alumnes l’organitza una de les mestres itinerants d’EE, la Vània.

                           

Aula de ciències                                  Projecte músiques del món.

També ens mostren el funcionament de l’aula de Ciència, que ha estat possible gràcies a un premi amb dotació econòmica que els ha permès disposar també d’una mestra especialista.

A l’aula de 3r, el professor Manuel, que sempre té idees innovadores, va idear un telèfon per poder fer la lectura en veu baixa, però sentint el que es llegeix i així sense destorbar els companys. Ell havia observat que la lectura silenciosa, per a alguns alumnes, no era adequada, ja que es distreien i perdien el fil o simplement no llegien. Amb aquest artilugi, senzill i molt eficaç, poden llegir en veu baixa, essent conscient del que diuen, entonació, velocitat…

I fins aquí el recull de l’observació del Sistema Educatiu portugués a Alcobaça, amb els recursos materials i tècnics necessaris de que disposen i sobretot,  la humanitat i el bon saber fer dels seus professionals. Hem estat rebuts i acompanyats sempre amb gran calidesa i bona disposició per explicar-nos el que sol·licitàvem en tot moment. Molt agraïdes per tot.

 

 

Últim dia de la mobilitat (01/12/2023)

Avui ens hem acomiadat de les escoles i dels alumnes. Després a l’Institut ens esperaven les responsables de l’Erasmus amb la directora de totes les escoles de la regió de Lecco, algunes responsables de les escoles properes, l’Alcade d’Osnago i l’Alcalde de Montevecchio. Allà ens han preparat una petita sorpresa juntament amb alguns alumnes de l’Institut que ens han cuinat unes mini pizzes a “Laboratorio” de ciències, boníssimes!!

Ha estat una molt bona experiència i ens emportem molt bons moments i nous aprenentatges!!

         

Quart dia de la mobilitat (30/11/23)

Avui a l’escola d’Alessandro Volta a Lomagna la Sílvia ha realitzat una activitat per ensenyar expressions bàsiques, els dies i els mesos de l’any en llengua castellà, a partir de material manipulatiu, amb els dos grups de 4t de primària. Ha estat una experiència molt gratificant!

      

A l’escola de Cernusco Lombardone, Giani Rodari, han començat a portar a terme un projecte anomenat “Steam” que tracta del “Ciclo, Riciclo”.  El qual tracta de crear diferents invents a partir de material reciclat treballant totes les àrees i  introduint elements tecnològics. Aquest projecte el fan totes les escoles que formen part de l’Istituto Comprensivo A. Bofanti e A. Valagussa, des d’infantil fins a la secundària. Més endavant faran una trobada per compartir totes les experiències portades a terme.

Tercer dia de la mobilitat (29/11/23)

Avui les mestres italianes ens han convidat a compartir el dia, a totes dues, a la mateixa escola a Lomagna.

La Lidia ha estat a la classe de 5èB i ha pogut acompanyar-los a la Biblioteca del poble. Allà el bibliotecari els hi ha explicat un conte “La bambina del treno”  i després han pogut agafar llibres en préstec. És una activitat que fan un cop al mes. Aquesta proposta l’hem trobat molt interessant!

 

La Sílvia ha estat a la classe de 4tB observant la sessió de ciències. En aquesta s’han realitzat tres experiments diferents relacionats amb les molècules de l’aire i l’aigua, la calor i la fred. Ha estat una sessió on els alumnes han gaudit observant les reaccions dels experiments.

 

   

Segon dia de la mobilitat (28/11/23)
El segon dia a les escoles ha estat més proper i familiar amb els alumnes i les mestres. Avui ens agradaria fer una petita explicació de les característiques de cada escola.

  • Scuola Primaria Cernusco Lombardone
    L’escola de primària Giani Rodari es troba a la població de Cernusco Lombardone. A aquesta escola assisteixen uns 177 alumnes dels quals són de diferents procedències, majoritàriament d’Itàlia, però també d’altres països (Marroc, Ghana, Romania…).
    L’edifici de l’escola s’estructura en dues plantes les quals estan composades per 10 classes, també trobem el menjador, el gimnàs, la sala d’ordinadors i un pati que l’envolta. Aquí podeu veure unes imatges de l’escola.
  • Scuola Primaria de Lomagna
    A l’escola de d’Alessandro Volta hi ha un total de 184 alumnes, on els nens i nenes es reparteixen en 11 classes, que van des de 1r a 5è de primària. L’edifici té dues plantes i els infants de 1r de primària estan situats en dues aules en un edifici a part, al cantó del menjador de l’escola. A més una aula d’art, una aula d’informàtica i una altra adaptada per alumnat amb dificultats.

Primer dia de la mobilitat (27/11/23)

Avui dilluns 27 de novembre ha estat el primer contacte amb les mestres i els alumnes de les escoles de Cernusco Lombardone i de Lomagna.
Aquest matí ens hem trobat a la seu principal de les dues escoles, concretament a la Scuola Secondaria G. Verga. Allà ens esperaven les responsables de la mobilitat i la directora de les escoles de la zona. Seguidament cadascuna de nosaltres ens hem desplaçat a l’escola assignada per començar el Job Shadowing.

 

MOBILITAT PROJECTE 22:

Les mestres Lídia Fuertes i Sílvia Lara visitaran els centres italians Alessandro Volta de Lomagna i Escuela Primaria Gianni Rodari de Cernusco.

 

NOVEMBRE 2023: TRANSFERÈNCIA AL CLAUSTRE

Hem estat treballant en grups la PGA d’aquest curs i, entre altres activitats, hem treballat les actuacions que estan dins el projecte Erasmus+ Projecte 22.

Aquest curs hi ha previstes dues mobilitats. Una a Itàlia que serà aquest mes de novembre, i una altra a Portugal al mes de febrer-març.

Us anirem informant.

OCTUBRE 2023

En aquest enllaç veureu el document que es va fer servir per fer una presentació al Claustre sobre el Projecte 22:

Erasmus presentació Claustre octubre 2023 (1)

 

CALENDARIS VISUALS

Ja tenim els calendaris visuals a l’escola! A partir de l’observació de la mobilitat a Itàlia, hem elaborat aquests calendaris que tenim a totes les aules de l’escola. Ens anirà molt bé per a planificar el dia i la setmana a totes les persones de l’escola, tant alumnes com mestres.

MAIG 2023

Aquesta setmana hem rebut moltes cartes!
Els nens i nenes de 4t hem rebut la segona carta on els nostres amics italians ens expliquen com han passat la setmana santa i les activitats que els agrada més fer durant el temps lliure. Ara ens posarem a respondre-les i les enviarem el més aviat possible per tal que les puguin rebre abans d’acabar el curs.

 

Els nens i nenes de 5è i 6è hem rebut la primera carta a través de correu electrònic. De seguida ens posarem a contestar-les.

16 de maig de 2023: JORNADA D’INTERNACIONALITZACIÓ CONSORCI EUROPEU PER A LA TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA CETE+ 21

Avui hem assistit a aquesta jornada que ha tingut lloc al Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. En aquesta jornada hi han participat els centres dels 14 microconsorcis que estem dins el programa Erasmus+. Ha sigut una jornada d’intercanvi on, a part de diverses xerrades, hem participat en taules de diàleg i hem compartit i explicat les pròpies experiències dins els projectes de cada centre. Ha sigut interessant poder conèixer el que fan els altres centres.

INTERCANVI DE CARTES EN ANGLÈS

Desembre 2022

Els nens i nenes de 6è hem rebut uns videos desitjant-nos Bones Festes de part dels nostres amics italians.

Quan tornem de vacances rebrem les seves cartes.

 

Novembre – Desembre 2022

Els nens i nenes de 4t hem tingut una sorpresa! Ens han arribat unes cartes escrites en anglès per nens i nenes de l’escola de Borgosatollo, l’escola on va anar la Marta el curs passat. Ens expliquen com es diuen i el que els agrada fer. Ens han enviat també uns detallets (punt de llibre, dibuix…) Estem molt contents perquè tenim nous amics. La Marta ens ha explicat una mica més el que va anar a veure en aquella escola.

Ara ens toca a nosaltres respondre les cartes. Una bona manera de practicar l’anglès.

 

Job Shadowing (Període d’observació) a l’Instituto Comprensivo Borgosatollo

Divendres 20 de maig de 2022

Avui, amb unes companyes de l’Institut Baix a mar de Vilanova i la Geltrú hem visitat el CTS (Centre Territoriale di Supporto) de Brescia. És el referent provincial per a la promoció de l’ús de les tecnologies en els itineraris educatius personalitzats per a alumnes amb discapacitat, amb Trastorns Específics de l’Aprenentatge (TSL) i amb Necessitats Educatives Especials (BES). Allà ens han explicat totes les activitats que porten a terme per ajudar als docents i a les escoles (formació, programari específic, repartiment de materials…).

 

 

Seguidament, hem anat a l’Scuola Audiofonetica de Brescia. És una escola concertada especialitzada en deficiències auditives. L’alumnat del centre està format per nenes i nens oïdors, amb sordesa i d’altres amb diferents disminucions d’edats compreses entre 0 i 13 anys. Hem pogut veure diferents espais del centre, i hem pogut parlar amb alguna professional que ens han explicat com treballen. Una visita molt interessant!!

En acabar, hem anat a acomiadar-nos de les coordinadores de l’Erasmus+ i cap a l’areoport per tornar cap a casa.

 

 

Dijous 19 de maig de 2022

Avui ha sigut l’últim dia d’observació a l’IC do Borgosatollo. Ens fa una mica de pena marxar, però ens emportem moltes coses.

Alhora també hem pogut explicar com treballem a la nostra escola en diferents àmbits… els hi ha encantat en nostre projecte de robòtica i llenguatge computacional, entre altres coses. Esperem poder fer algun projecte conjunt en el futur. Des de l’àmbit d’anglès també hem parlat de fer projectes comuns amb l’escola.

Volem agrair l’hospitalitat rebuda per part de tota la comunitat educativa, hem conegut a bona gent amb interessos comuns i grans professionals. Moltes gràcies per tot!

 

Dimecres 18 de maig de 2022

Avui hem tornat a les aules, on hem continuat l’observació i el treball amb els i les alumnes. Ja ens sentim mig italianes, entre la pizza, la pasta i els canolis… tot boníssim!!

Aquest matí a la classe hem “cuinat fraccions”, aquí podeu veure el resultat:

 

A la classe de 2n d’ESO estan preparant la prova de final de la secundària, que consisteix a passar tres proves escrites i preparar una exposició oral sobre un tema i vincular-lo amb totes les assignatures que fan a l’institut. Per exemple: els drets dels infants relacionant-ho amb dades estadístiques (matemàtiques), sectors de treball (geografia), descripció (anglès)…

Dimarts 17 de maig de 2022

Avui hem anat a l’escola per fer observació directa a dues aules, una de 3r curs de Primària i una de 2n d’ESO.

És molt interessant poder estar dins una aula tot el matí, per veure com els diferents professionals fan les seves classes i com els alumnes van treballant. Referent a la inclusió que és el tema principal de la nostra observació, cal dir que tota la comunitat educativa es bolca per treballar perquè l’alumnat amb discapacitats i trastorns d’aprenentatge pugui participar el màxim possible en les activitats del grup classe.

Avui hem conegut a més mestres i professores que ens han explicat com és la seva feina. Hi ha aspectes una mica diferents del nostre sistema educatiu, com per exemple que a Itàlia l’Educació Primària acaba als 10 anys.

 

 

 

 

 

 

Dues imatges de la classe de geografia de 3r.

 

Dilluns 16 de maig de 2022

L’objectiu del programa és observar com treballen la inclusió en el sistema educatiu italià.

Avui hem anat a l’IC di Borgosatollo i els hi hem portat un pack amb diferents materials relacionats amb Llagostera i l’escola, amb la col·laboració de l’Arxiu Municipal, l’AFA de l’Escola Lacustària i l’Ajuntament de Llagostera.

 

 

 

 

 

La directora del centre i el seu equip ens han explicat com s’estructura el sistema educatiu italià i com es distribueixen els infants en els diferents centres educatius. En el seu cas, l’IC di Borgosatollo està format per:

  • 3 centres maternals, amb alumnat de 3 a 5 anys.
  • 1 centre de primària amb alumnes de 6 a 10 anys.
  • 1 centre de primer grau de secundària amb alumnes d’11 a 13 anys.

En total són uns 700 alumnes i uns 100 professionals en el centre.

 

Diumenge 15 de maig de 2022

Som la Marta i la Sandra, mestra i FEI de l’Escola Lacustària de Llagostera. Formem part del microconsorci MCEI, i aquesta setmana estarem a l’IC Borgosatollo fent un Job Shadowing. Aquest matí hem sortit de Barcelona direcció Milà.

Aquí us anirem compartint el nostre dia a dia i les nostres reflexions.

 

MAIG 2022

Aquestes últimes setmanes hem anat acabant de preparar el pla d’acció de l’Erasmus+. Consisteix que una mestra de l’escola, acompanyada d’una professional FEI (formadora d’Educació Inclusiva) facin una visita a un centre estranger per poder observar i recollir informació que es pugui transferir al nostre centre amb relació a l’educació inclusiva.

Després d’un procés de selecció entre els candidats presentats a la convocatòria per fer la mobilitat, ha estat seleccionada la Marta Farrerós. L’acompanyarà la FEI Sandra Lloveras.

El proper dilluns 16 de maig començaran la seva estada a l’IC de Borgosatollo a la regió de Brescia, Itàlia. I acabaran el divendres dia 20 de maig.

Scuola Primaria Don Milani Istituto Comprensivo di Borgosatollo

 

El programa que seguiran és el següent:

DILLUNS 16 de maig
Recepció del professorat i presentació de DS i vicerectorat

Presentació de l’Institut, la seva web, entorn escolar dels 2 complexos implicats, vídeo de la
jornada de portes obertes

Presentació de les dues figures que promouen la inclusió al nostre Institut

Presentació de Vademecum i kit de benvinguda al professorat de suport amb protocols,
legislació i materials diversosDIMARTS 17 de maig
Presentació del professorat de suport de les dues classes implicades en l’observació
Presentació de les classes implicades i dels casos presentats
Observació a les classes segons l’horari setmanal

DIMECRES 18 de maig
Observació a les classes identificades
A la tarda, eventual participació en programes o reunions d’òrgans col·legiats

DIJOUS 19 de maig
Observació a les classes identificades
A la tarda, eventual participació en programes o reunions d’òrgans col·legiats
Salutacions de la DS i del STAFF

DIVENDRES 20 de maig

Visita a la seu del CTS via Comboni 6

Presentació i visita del CTS de Brescia

Presentació de l’organització territorial sobre inclusió

Visita a l’escola Audiofonetica de Mompiano i PinAC de Rezzato

 

Esperem que us vagi molt bé!

#CETE+

#Educacioinclusiva

GENER 2022

Una de les primeres activitats que hem portat a terme a l’escola és conèixer què és aquest programa i dissenyar-ne un logotip.
Els nens i nenes de 5è han dissenyat diferents logotips amb el programa Canva.

LOGOS GUANYADORS

Un cop acabats els 37 logos, els alumnes de 4t, 5è i 6è de l’escola van fer les votacions. Cada alumne va votar els tres logos que els agradaven més. Es va fer una votació a cada grup classe. Després es van recollir els resultats de cada classe i finalment en van sortir tres de més votats. Són els següents:

Guanyador:

Estel Perxachs, 5è B

2n més votat:

Younesse Hamdoun, 5è A

 

3r més votat:

Daniel Prim i  Djiby Diallo, 5è B

 

Moltes felicitats a la guanyadora i als finalistes.

El logo guanyador l’hem presentat al concurs de logos Erasmus+.

Aquí teniu les imatges de les votacions:

Podeu veure els logos guanyadors del nostre microconsorci (MCEI) a la pàgina web d’Educació Inclusiva al següent enllaç: https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva/general/erasmus-educacio-inclusiva/

I aquí podeu veure el logo que ha sortit guanyador i els que han sortit finalistes en el concurs dels 80 centres participants:

#CETE+

#Educacioinclusiva

OCTUBRE 2021

La nostra escola participa en el programa ERASMUS + KA 121. És un programa de la UE (2021-2017) que té com a objectiu general impulsar la internacionalització com a eina de transformació educativa en un món global.
Les prioritats d’aquest programa estan relacionades amb els àmbits següents:
– Inclusió i diversitat
– Transformació digital
– Medi ambient i lluita contra en canvi climàtic.
– Participació en la vida democràtica, valors comuns i compromís cívic.

#CETE+

#Educacioinclusiva

#MCEducacióInclusiva

 

Share