Cicle de formació instrumental (CFI)

Descripció

La formació instrumental és el conjunt d’activitats i de processos d’aprenentatge que van des de la lectoescriptura al càlcul matemàtic elemental. La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de formació instrumental.

Els cursos de formació instrumental s’adrecen a persones adultes que volen aprendre a llegir i escriure o que volen millorar la seva lectoescriptura. Així mateix, aquests cursos ofereixen coneixements bàsics de matemàtiques i de l’entorn.

Continguts

El cicle de formació instrumental s’organitza en quatre nivells d’aprenentatge:

• En el primer nivell, la finalitat és que l’alumnat adquireixi els mecanismes fonamentals de lectura, escriptura i de càlcul i que tingui nocions bàsiques sobre l’entorn sociocultural i natural de la ciutat.
  • En el segon nivell, la finalitat és consolidar aquests mecanismes de lectoescriptura i matemàtiques i aprofundir en els coneixements que expliquen l’entorn.
  • En el tercer nivell, la finalitat és ampliar els coneixements anteriors fins a assolir els objectius generals del cicle.
  • En el quart nivell, la finalitat és assolir les competències que permetin l’alumnat iniciar l’educació secundària.

Cada nivell inclou tres àrees de coneixement:

• Àrea de llengua
  • Àrea de matemàtiques
  • Àrea de ciències socials i naturals

La durada aproximada d’aquesta formació és de 1.100 hores. Això no obstant, segons els coneixements previs, les necessitats formatives, i els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, la durada pot ser més llarga o menys.

Aquest estudi és gratuït en els centres dependents del Departament d’Educació.

Continuïtat

Si es vol continuar la formació, es pot cursar el graduat en educació secundària per a les persones adultes.