A cicles formatius de grau superior

Descripció

Aquests estudis preparen per presentar-se a la prova d’accés als cicles formatius de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. Aquesta prova és externa al centre i sol ser a mitjans de maig.

L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.

Accés

Cal tenir en compte que per realitzar la prova d’accés als cicles formatius de grau superior s’ha de tenir més de 19 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova.

Les persones que tenen un títol professional de grau mitjà NO poden presentar-se a la prova externa, i per tant, no necessiten fer el curs de preparació a la prova d’accés a grau superior, ja que tenen accés directe.

Format  del curs

El curs és presencial, de dilluns a divendres en horari de matí o de tarda i l’assistència és obligatòria. Per superar el curs cal obtenir una nota mitjana igual o superior a 5.

Els alumnes que superin el curs de preparació rebran un certificat amb la qualificació corresponent i que els pot ajudar a millorar la nota final obtinguda en la prova oficial.

Continguts de la prova

Matèries de la part comuna que imparteix el centre: Llengua catalana, Llengua castellana, Llengua anglesa i Matemàtiques.

Matèries de la part específica: Segons la família professional o cicle al qual l’alumne vol accedir, cal escollir dues matèries entre un grup de matèries afins. El centre imparteix les matèries específiques següents: Biologia, Física, Tecnologia Industrial, Economia de l’empresa i Geografia. En el cas que algun alumne vulgui cursar unes altres matèries específiques ho haurà de fer a través de l’IOC.

La qualificació de la part comuna és la mitjana aritmètica de les quatre matèries que la conformen. La qualificació de la part específica és la mitjana aritmètica de les dues matèries triades. Les persones aspirants han d’obtenir una qualificació igual o superior a 4 en cada part per tal de poder sumar la qualificació obtinguda en el curs de preparació de la prova d’accés i la puntuació relativa al currículum formatiu, professional i d’experiència. Per ser considerat apte/a la nota final ha de ser igual o superior a 5.

Per a més informació: http://educacio.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-acces/