Castellà

S’adreça a persones amb desconeixement de la llengua castellana i que volen adquirir competències mínimes de llengua oral i escrites (Nivell 1), o bé a persones amb un coneixement bàsic de les estructures i del vocabulari del castellà i que volen utilitzar aquesta llengua en situacions comunicatives de la vida quotidiana i de l’àmbit laboral (Nivells 2 i 3).

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència mínima per a comunicar-se en llengua castellana.

El currículum de castellà s’estructura en tres nivells consecutius i d’adquisició gradual:

• Castellà 1: té com a finalitat formar parlants que siguin capaços de comunicar-se en situacions quotidianes i familiars senzilles, encaminades a satisfer les primeres necessitats.
  • Castellà 2: té per finalitat que l’aprenent/a pugui comunicar-se en situacions properes i habituals, relacionades amb la vida quotidiana i amb el seu àmbit laboral.
  • Castellà 3: té per finalitat que l’aprenent/a sigui capaç d’expressar-se amb suficient fluïdesa per comunicar-se i mantenir la interacció en contextos coneguts i sobre temàtiques generals o d’interès personal, i fer front de manera flexible a situacions habituals, en la variant estàndard de l’entorn d’aprenentatge.

Durada, càrrega lectiva i correspondència amb els nivells del Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües (MECR)

• Nivell 1: A1. La durada és de 105 hores totals de setembre a juny, distribuïdes en dues sessions setmanals d’una hora i mitja cadascuna.
  • Nivell 2: A2. La durada és de 140 hores totals de setembre a juny, distribuïdes en dues sessions setmanals de dues hores cadascuna.
  • Nivell 3: B1. La durada és de 140 hores totals de setembre a juny, distribuïdes en dues sessions setmanals de dues hores cadascuna.

Llibre de text

• Castellà 1: Vitamina A1. Libro del alumno. Editorial SGEL (material socializado)
                       Vitamina A1. Cuaderno de ejercicios. Editorial SGEL
  • Castellà 2: Vitamina A2. Libro del alumno. Editorial SGEL (material socializado)