La nostra Escola

L’Escola Àngela Roca és el centre públic més antic de la població, data de l’any 1958 i es troba al bell mig de la població, al Barri del Casc Antic, envoltada de zona comercial i a prop dels serveis municipals com: teatre, biblioteca, zones esportives …. És una construcció que consta de dos edificis separats físicament per un carrer ja que en un principi va ser pensada per ser una escola de nens i a posteriori es va fer una ampliació per encabir les nenes en un altre edifici.

Ambdós conformen actualment un centre educatiu de dues línies, tot i estar en procés de reducció des del curs 2013-2014 degut a la davallada de natalitat que patim la gran majoria de municipis del país. L’escola s’ubica en un dels barris més poblats del municipi.

La comunitat educativa en les diferents reflexions conjuntes sobre la visió i missió del projecte educatiu conclou que l’escola ha de treballar i treballarà per mantenir un Projecte Educatiu actual i enfocat a la consecució de l’Èxit Educatiu. Haver estat PAC-09 li proporciona un plantejament estratègic i un recorregut extens en la cultura avaluativa. A més, el Centre està compromès amb la innovació pedagògica i desenvolupa diferents actuacions estratègiques que fonamenten el PEC i que expliquem a continuació.

• L’Educació Emocional impulsada per un grup impulsor de mestres que s’ha format durant tres anys i en porta quatre implementant el projecte al Centre basat, sobretot, en dues competències, la consciència i la regulació emocional per la millora de la convivència a l’Escola.

• Les Tecnologies Aplicades als Coneixements on el grup impulsor participa de El Programa Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge que consisteix en la promoció de l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat. Paral·lelament estem al segon any del Pla TAC. Tot plegat es tradueix a la pràctica en la implementació de la programació a través dels Beebots, el Scratch, el mBlock i la robòtica i l’ús de tauletes i chromebooks en les diferents àrees.

• El treball en Xarxa entre Centres dins Escola Nova 21 liderat per un grup impulsor que treballa per consolidar el canvi metodològic avesat en l’aprenentatge competencial a través dels projectes i centres d’interès i canvis organitzatius d’aula com són la Smart Classroom i els Grups Interactius amb la formació que aquests comporten per incloure la participació de les famílies en horari lectiu convertint-nos en una Comunitat d’Aprenentatge.

• L’ARTS MAKERS és el projecte d’innovació que aquest curs ha estat admès Programa araArt que pretén fomentar i posar en valor projectes artístics que es portin a terme en el si del centre, en col·laboració amb un equipament cultural per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat. Aquest espai artístic creat entre l’Ateneu de les Arts i l’Escola és un espai per a la formació i la sensibilització artística multidisciplinar. S’aplica a totes les línies de primària i infantil de l’escola i està basat en l’aprenentatge col·laboratiu amb metodologia globalitzada i, on el joc i el treball en equip, són les eines per assolir els coneixements i les experiències culturals a compartir i associar a la resta d’aprenentatges.

• La Xarxa de comunitats d’aprenentge ens oferix la formació per obrir les portes a les famílies podent oferir Actuacions d’Èxit Esucatiu (AEE) com els grups interactius, les tertúlies dialògiques, comissions mixtes… On tothom pot participar de forma activa i dins del centre per l’Educació dels seus fills i filles.

Per maximitzar les possibilitats d’èxit educatiu calen certes condicions, per tant, creiem que és bàsic innovar estant a l’avantguarda pedagògica i aconseguir la cohesió social de la comunitat i coincidir en la necessitat de treballar conjuntament amb les diferents administracions i associacions i entitats del barri i/o municipi.

L’organització eficaç dels recursos, una diagnosi encertada, un bon treball en xarxa i uns objectius ben direccionats  i compartits fan del nostre Projecte Educatiu de Centre una eina que maximitza l’Èxit Educatiu.