Història

Va ser l’any 1958, quan es va inaugurar la primera escola pública del municipi en un edifici nou, destinat només per a nois, i que s’hauria de complementar, dos anys després, amb un altre edifici destinat a les noies de l’escola pública de la vila.

Parlar de l’educació a Viladecans, per tant, suposa fer esment d’una manera especial a una peça clau: l’Escola Àngela Roca. Quan ens sorgeix la pregunta: què ha volgut dir “educar” al llarg de la història? El fil conductor el trobaríem sense anar gaire lluny: l’Escola Àngela Roca com a reflex de l’evolució social de Viladecans i, en concret, del fet educatiu com un element més.

Comença en una petita escola que d’acord amb les necessitats, ha anat cercant el diàleg amb els temps i adaptant la seva construcció física i organitzativa al moment. No obstant, l’element humà és el subjecte actiu de tot aquest fet històric. Des d’aquesta plataforma volem fer un petit homenatge a totes les persones que han trepitjat el seu sól i que, dia a dia, han fet que allò que va començar com una llavor amb ànsia de fructificar sigui, avui, fonament de tota una història futura.