Tecnologies digitals aplicades a l’aprenentatge

De l’estratègia digital de centre (EDC) que defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital se’n desprèn la importància cabdal del suport de les tecnologies en els aprenentatges l’objectiu d’aquestes a l’escola és el de facilitar un aprenentatge més autònom i personalitzat de l’alumnat.

La integració de les tecnologies en els processos d’ensenyament-aprenentatge ha suposat un canvi sobre les pràctiques docents i metodològiques del Centre. L’eix central de la reflexió de l’estratègia digital de Centre és com adoptar les tecnologies de la informació i la comunicació a l’escola per tal que estiguin al servei de l’aprenentatge, pensem que l’escola que viu en la societat de la informació no pot obviar que el seu alumnat utilitza correntment la tecnologia per a l’oci i la comunicació per tant ens proposem guiar-los en l’adquisició de la competència digital.

En aquest procés ens recolzem en els següents projectes i programes que disposen al nostre abast per aconseguir els nostres propòsits amb la màxima qualitat.

El curs 2018/19 ens vam afegir al Pla TAC de l’Ajuntament de Viladecans, un projecte que promou la integració de les tecnologies a l’Escola gràcies a un conveni que van signar l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya.

Aquest projecte ens ha aportat una dotació de dispositius tecnològics per treballar amb els nostres alumnes, garanteix una bona connectivitat al centre i la formació necessària per l’equip docent.

Som un Centre Digital. Participar al Programa d’Innovació pedagògica del Departament d’Ensenyament sobre Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge va suposar l’obtenció del certificat d’innovació que rep el mateix nom que el programa. El treball sobre programació i robòtica, realitzat en horari lectiu pels nostres alumnes recull aquest reconeixement i es publica a la web de L’Ajuntament i al Periódico Digital de Viladecans.