Pla Local per al Foment de l’Esport i Pla Català de l’Esport a l’Escola

Relació del Projecte Educatiu de Centre amb el projecte PLFE i el PCEE

Dins del PEC es vetlla per la participació de tot l’alumnat, tant a l’hora del pati com a les  activitats extraescolars. També, s’ha de tenir en compte que cada nivell té una sortida anual d’Educació Física on es visiten equipaments esportius de la ciutat, com per exemple el camp municipal Torre Roja.

Jornades esportives (Sortides):

P5: Trobada Jocs Tradicionals
1r: Trobada Jocs del món i natació escolar
2n: Trobada Jocs del món
3r: Trobada Jocs Alternatius a la platja
4t: Trobada Jocs Alternatius a la platja
5è: Trobada de Korfball
6è: Trobada de Korball i Cross

AMPA i relació amb la coordinació del PLFE

El/la president/a de l’AMPA es coordina amb el/la coordinadora del PLFE per tal de conèixer l’oferta i, a posteriori, la demanda de les activitats extraescolars.

Objectius

• Augmentar el nombre de nens i nenes que participin a les activitats extraescolars.
  • Fomentar esports minoritaris tant dins l’horari lectiu com extraescolars.
  • Apropar als alumnes els valors propis de l’activitat física a través de sortides a tots els nivells.
  • Dinamitzar les diferents activitats del projecte de pati.
  • Treballar els hàbits d’higiene i conscienciar a les famílies de la seva importància.
  • Professionalitzar tots els itineraris de l’Arts Makers.

AMPA i relació amb la coordinació del PLFE

Espais utilitzats per a les activitats (interns i externs)

• Interns: gimnàs i pistes.
  • Externs: Camp Municipal Torre Roja, Can Tintorer i el Parc Vilamarina

Entitats que col·laboren

• Paidoesport – AMPA
    • Ateneu de les Arts
    • Clubs esportius de Viladecans: beisbol, futbol ( UE. Viladecans i/o Sector Montserratina) i rugbi.

Accions que contribueixen a la igualtat d’oportunitats

• Ampli ventall d’esports: els nostres alumnes tenen la possibilitat de jugar a uns 10 jocs/esports a l’hora del pati, amb l’objectiu d’anar canviant cada trimestre de joc, per així, poder oferir altres esports minoritaris. En les activitats extraescolars tenen la possibilitat d’escollir entre 7-8 activitats diferents.
  • Sortida d’Educació Física a tots els nivells, tots els anys: s’ofereix des d’I5 a 6è una sortida d’Educació Física en horari lectiu.
  • Monitors específics per alumnes Necessitats Educatives Especials (NEE): en alguns casos específics, els/les alumnes NEE gaudeixen d’un monitor/mestre addicional, tant en les sortides en horari lectiu com en les activitats extraescolars, per satisfer totes aquelles necessitats que es presentin.
  • Bústia de suggeriments per part dels alumnes: a final de cada curs escolar els/les alumnes tindran la possibilitat de valorar totes les activitats de pati, amb l’objectiu d’anar millorant el projecte, any rere any..