Iniciem l’aprenentatge de la programació i la robòtica centrant-nos en el pensament computacional, que permet als alumnes aprendre a través de la resolució de problemes concrets. Durant la planificació d’aquestes solucions, realitzem comprovacions que impulsen la reflexió col·lectiva per arribar a una solució mitjançant el treball en equip.
Considerem que la programació i la robòtica juguen un paper crucial en l’organització del pensament, facilitant als estudiants la capacitat de seqüenciar amb una finalitat específica. Creiem fermament que educar en tecnologia és essencial per construir una societat sostenible que no externalitzi tot el que utilitza diàriament. Estem compromesos a fer avançar els nostres alumnes cap a ser no només consumidors, sinó creadors de tecnologia, fomentant la seva creativitat i l’esperit emprenedor.
L’escola ha experimentat un llarg camí en el desenvolupament de la competència digital, especialment en programació i robòtica, integrant-ho de manera transversal amb un enfocament en treballar amb robots. Hem organitzat aquest aprenentatge de la següent manera:
- A educació infantil es treballa amb els Beebots, aplicacions i jocs relacionats amb el raonament lògic.
- A Cicle Inicial es treballa mitjançant l’aplicació ScratchJr pel relat de petites històries.
- A Cicle Mitjà, es treballa el disseny de videojocs senzills amb Scratch.
- A Cicle Superior, ja introduïm el programa mBlock per poder interactuar amb elements senzills de robòtica, MAkey Makey i UltiMaker Cura pel disseny 3D.
A cinquè curs, col·laborem amb l’Institut Torre Roja en un projecte conjunt que inclou dues experiències pràctiques en un context de cooperació:
- Disseny i impressió 3D amb el programa UltiMaker Cura.
Els alumnes de cinquè curs visiten l’institut quinzenalment per participar en sessions compartides amb estudiants de primer d’ESO. Aquests estudiants de secundària actuen com a tutors, guiant-los en l’aprenentatge de programació i disseny.
Impressió 3D | |
Col·laboració amb l’IES Torre Roja: eMblock+ Scratch |
A continuació us mostrem algunes de les fites aconseguides al voltant d’aquest tema:
Som ponents al YOMO BARCELONA!
Del Mobile World Congres, cèlebre Fira anual sobre ciència i tecnologia de Barcelona, es desprèn el Youth Mobile de l’Hospitalet de Llobregat. Gràcies al premi rebut al concurs Ciencia en acción, els alumnes de 5è han pogut participar i |
||||
Guanyem el “Premio especial de Tecnología y Formación” del concurs internacional “Ciencia en Acción”.
Els alumnes de 1r d’ESO del nostre institut adscrit i els de 5è primària han programat un robot que ha de realitzar un recorregut ple d’aventures (travessar un túnel, una zona tòxica, una parada a la biblioteca…) on el robot haurà d’utilitzar al màxim els seus components (encendre leds, activar brunzidors…). A través de la programació del robot es treballaran conceptes matemàtics de forma competencial com la mesura d’angles, distàncies, temps… i l’aplicació del pensament computacional. Per saber-ne més ves a l’enllaç!
|
|
|||
|
||||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|||
|