Grups Interactius

Els Grups Interactius són una Actuació d’Èxit Educatiu (AEE) que consisteixen en organitzar l’aula de manera que hi hagi petits grups heterogenis d’uns 4 a 6 alumnes que en col·laboració, resolen tasques de classe amb la supervisió d’una persona adulta (familiar, voluntari, etc.) que està dins el grup amb una durada de 20 minuts per activitat. El ritme de treball és alt i a més a més, solidari. La tasca del mestre o mestra és la de desenvolupar activitats d’avaçament de continguts ( expresió escrita, expresió oral, resolució de problemes , numeració i càcul) amb una ràtio reduïda.. La composició d’aquests grups afavoreix la barreja de nivells, de manera que en l’elaboració de les tasques de classe, els alumnes col·laboren en la seva resolució. D’aquesta manera, l’alumnat que ha adquirit un aprenentatge el reforcen explicant-lo als que encara no ho han fet, que l’entenen millor confrontant l’explicació dels educadors i la dels/les companys/es.

La tasca del/la voluntari és motivar i moderar les converses per ajudar a l’alumnat a mantenir la seva atenció per la consecució d’una tasca de reforç. L’únic requisit que necessita és tenir ganes de venir a l’Escola!