Code Club

QUÈ ÉS CODE CLUB?

CODE CLUB és un espai extraescolar gratuït de tecnologies creatives i responsables on, utilitzant eines de programació creativa, els infants descobreixen, aprenen, imaginen i s’expressen creant els seus propis projectes digitals.

Als Clubs es promou el pensament computacional creatiu com a estratègia d’equitat digital i promoció de noves oportunitats educatives.

El programa es du a terme dins l’escola, una vegada finalitzat l’horari lectiu i mitjançant activitats divertides de pensament computacional, programació i robòtica que permeten treballar competències com la resolució de problemes o el treball en equip i impulsen l’autoconfiança i motivació dels infants.

Una persona dinamitzadora s’encarrega d’acompanyar els infants en aquest aprenentatge.

• 15 infants de 4t a 6è de primària
  • 32 hores de formació per infant (4 mesos)
  • 1 dinamitzador/a amb suport de persones voluntàries
  • Horari extraescolar
  • En espais dels centres educatius

QUINS BENEFICIS SOCIOEDUCATIUS TÉ PER A L’INFANT PARTICIPAR EN UN CODE CLUB?

• Reforç del pensament estructurat, crític i creatiu en entorns digitals.
  • Socialització entre iguals, amb interacció entre infants de diferents edats.
  • Aprenentatge tecnològic lúdic i competencial.
  • Elevació d’expectatives i treball de l’autoconcepte en la relació amb les tecnologies.
  • Proximitat, personalització i acompanyament amb referents positius.
  • Enderrocament de biaixos (gènere, cultura, etc)
  • Palanca d’equitat per a infants que els costa la tecnologia, tenen inseguretats o menys oportunitats.
  • Promoció d’una ciutadania empoderada tecnològicament.

SOM PIONERS EN LA SEVA IMPLANTACIÓ. QUÈ IMPLICA?

• Esdevenir un centre educatiu referent en innovació i equitat educativa.
  • Fer arribar el programa a més infants.
  • Disposar de més temps d’implementació i de millora del projecte.
  • Acollir 1 de les 4 hackatons que duran a terme el mes de març sobre pensament computacional creatiu dirigides al professorat, facilitant la participació dels docents del centre i contribuint a la seva formació permanent.
  • Assegurar la continuïtat del programa al curs 2024-25 sense haver de participar a la crida oberta.
  • Optar a desenvolupar un pilot de Code Club en format intensiu als Casals d’Estiu de juliol de 2024.