Arts Makers

L’Arts Makers és el projecte artístic multidisciplinari de l’escola, basat en la importància de l’art i la seva influència en el desenvolupament integral de l’alumnat.

ARTS  MAKERS

Proporciona un espai on l’alumnat construeix coneixement artístic de manera individual i també col·lectiva, a través de la col·laboració i la cooperació, amb l’objectiu d’aprendre fent. Aquests és l’eix vertebrador entre les dues parts cooperants del projecte en el dia a dia, que relaciona la nostra Escola amb l’Ateneu de les Arts i  dona la possibilitat de fer arribar dins de l’horari lectiu l’aprenentatge d’uns coneixements artístics multidisciplinaris a l’alumnat de l’Escola a través del teatre, la percussió corporal, la dansa, instruments musicals i les arts plàstiques.

ITINERARIS

Tots els itineraris des d’I3 fins a 6è, treballen conjuntament per elaborar un repertori propi en grups de dotze alumnes acompanyats pel docent de l’escola i el docent de l’Ateneu de les Arts. Aquest repertori serà creat pels mateixos alumnes amb la guia dels dos docents per grups. Aquests seran compatibles entre sí per a poder  crear un fil conductor i relacionar els temes artístics de cada disciplina per presentar a la mostra de final de curs.

Tots els alumnes, a partir de 1r, poden triar l’itinerari que creuen més escaient per realitzar durant tot un curs escolar. Passat el curs tenen l’oportunitat de continuar, o bé, fer un canvi.  A infantil passen per tots els itineraris per tal de fer un tastet i poder escollir més endavant.

Els itineraris artístics que oferim són:

TEATRE

Activitat artística per aprendre a expressar-nos, a treballar en equip i a canalitzar la creativitat d’una manera divertida, desenvolupant tècniques d’interpretació, d’expressió oral, narrativa, expressió espacial.

DANSA

Activitat artística per a prendre consciència de la importància de la relació entre la música i el moviment  i del llenguatge corporal com a element de mediació entre les categories del temps i l’espai.

PERCUSSIÓ CORPORAL

Activitat artística que ens permet descobrir les possibilitats sonores del nostre millor instrument, el propi cos. A partir de tècniques basades principalment en el descobriment, experimentació i pràctica anirem creant i reproduint ritmes corporals que ens permetran gaudir de la música

ARTS VISUALS I PLÀSTIQUES

Activitat artística a partir de la qual podrem endinsar-nos en el món de les imatges, crear elements significatius per a vehicular continguts creatius, accedir a la comprensió pràctica dels moviments artístics universals fonamentals, i endinsar-nos en el món escenogràfic per a crear el paisatge visual de les obres.

INSTRUMENTS

L’alumnat a partir de 3r fins a 6è amplien  una hora del seu horari setmanal per dedicar-la a l’aprenentatge de la tècnica instrumental. L’alumnat pot triar entre tocar el saxo o la guitarra.  Els nens i nenes  de  6è, a més a més, tenen l’oportunitat de gaudir tocant en un conjunt instrumental composat per la guitarra elèctrica, el baix elèctric, el teclat, la bateria, la caixa, veus, etc.

CELEBRACIÓ DIES INTERNACIONALS

Amb la voluntat d’anar ampliant les activitats artístiques del projecte, celebrem els dies internacionals d’algunes disciplines artístiques.  Sortim al carrer a fer demostracions de la pràctica i aprenentatge artístic i convidem al públic a participar-hi.

Les nostres dates artístiques són Santa Cecília, patrona dels músics, el 22 de novembre; El Dia internacional del teatre, el 27 de març; Dia internacional de les arts plàstiques, al setembre; 29 abril. Dia internacional de la dansa, el 29 d’abril i el Dia internacional de la música coincidint amb fi de curs.

Al Nadal també anem a cantar nadales al mercat municipal.

OPEN ARTS

L’Open Arts és la màxima expressió de l’Arts Makers. És una jornada on es convida a tota la comunitat i tothom que vulgui gaudir d’actuacions en directe, a plasmar la seva empremta artística en un bastidor, a passejar per una galeria d’art i a fer d’espectador d’originals obres de teatre amb aportacions fetes des dels diferents itineraris artístics i conjunts instrumentals.

L’Open Arts ha suposat per a l’escola fer un gir de 180º al tradicional espectacle de fi de curs i donar lloc a la mostra de la nova metodologia de forma innovadora. L’espectacle incorpora la utilització de nous espais com és l’Ateneu Pablo Picasso en la representació de les obres de teatre i la redimensió d’espais sempre utilitzats com és el pati, el gimnàs i els passadissos de l’Escola, a més, d’incorporar una nova nomenclatura i continguts  com el Mini Arts Makers; Corners de cant, dansa i instruments;  Representacions teatrals i Exposicions d’arts plàstiques.

COL·LABORACIÓ AMB L’INSTITUT

Cada curs anem consolidant la col·laboració amb  l’alumnat de l’institut Torre Roja de Viladecans. Conjuntament amb el nostre partner, Ateneu de les arts de Viladecans, dissenyem una representació artística on l’alumnat de primer de l’ESO i l’alumnat de cicle superior de la nostra escola puguin actuar conjuntament barrejant les disciplines artístiques com les arts plàstiques, la dansa o els teatre.

Aquesta actuació s’inclou dins dels actes de la mostra de l’Open arts al finalitzar el curs.