Formigues cooperatives a Educació Física

QUÈ ÉS?

Es tracta d’un projecte telemàtic cooperatiu entre escoles de Catalunya on l’alumnat experimentarà, crearà i intercanviarà reptes cooperatius a la classe d’Educació Física. Un repte cooperatiu ha de tenir un objectiu clar i motivador, i només es pot superar amb la participació activa de tots els membres del grup.

PER QUÈ PARTICIPEM D’AQUEST PROJECTE?

Perquè l’alumnat tot practicant mil i una habilitat motriu treballa en equip, s’ajuda, imagina maneres de superar els reptes, accepta i supera els moments de frustració i esclata d’alegria tots junt quan els aconsegueixen.

COM EL DESENVOLUPEM?

Participa d’aquest projecte l’alumnat de 3r a 6è.

El projecte es duu a terme en dues fases:

• En una primera fase, al llarg del primer trimestre, cada escola desenvolupa durant les classes d’Educació Física una unitat de programació per introduir els reptes cooperatius que es troba a la guia del projecte i que l’organització facilita a tots els participants.
  • En una segona fase, al llarg del segon trimestre, l’alumnat aprèn a inventar nous reptes cooperatius i posteriorment s’intercanvien amb les altres escoles a través de l’espai virtual i es posen en pràctica.

Més informació sobre el projecte en aquest enllaç:  www.formiguescooperatives.cat

Visiteu el bloc d’Educació Física