Reconeixement al TecnoRepte

El Tecnorepte és una proposta de repte tecnològic que cada any fa l’equip ICE de Tecnologia de la UdG, format per professors de secundària i professors de la EPS i adreçada a alumnes d’ESO de la província de Girona. El repte es fa arribar a tots els centres de secundària a principis de curs, amb l’objectiu que els equips formats per un màxim de quatre alumnes el desenvolupin durant el curs i el presentin durant una matinal al mes de maig a la EPS, coincidint amb la jornada de portes obertes de la UdG.
En aquesta cinquena edició, el disseny del Tecnorepte s’ha inspirat en el fet que l’any 2019 és l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics. La proposta era crear un giny que permetés barrejar dos o més substàncies les quals un cop mesclades proporcionessin un producte alimentari.
Els i les alumnes de tercer del nostre centre han estat treballant en aquest projecte i l’equip Ice Girls format per la Laura Cateura, la Marina Climent i la Mireia Garcia han desenvolupat una màquina que incorpora mecanismes que hem estat estudiant a l’àrea de Tecnologia, el van presentat el darrer dissabte a la jornada final. Durant aquesta jornada han participat en el petxakutxa i han fet una demostració de com funciona la seva màquina per “enriquir” gelats (d’aquí el nom Ice Girls). Aquesta màquina incorpora mecanismes com ara manovelles, i politges que fan moure una cinta transportadora i un arbre de lleves que fa moure de manera sincronitzada els dosificadors. Aquest treball ha merescut el reconeixement anomenat Megatrònic, que valora les possibilitats de desenvolupament a escala o industrialment del giny.
Durant els propers dies incorporarem al web Tecnorepte 2019 les imatges de la jornada.