Geometria 4t ESO

Enguany, els alumnes de 4C a matemàtiques han treballat els problemes geomètrics des d’una perspectiva diferent. En comptes de calcular àrees i volums de figures donades les seves dimensions, els alumnes han hagut de raonar i calcular les dimensions de figures planes i cossos geomètrics perquè ocupessin una àrea de 25 cm2 i un volum de 25 cm3 respectivament.

A la secció del càlcul d’àrees, els alumnes han utilitzat el Geogebra com a eina per certificar la correcció dels seus càlculs. Seguidament, per al càlcul de les dimensions de figures amb volum 25 cm3, els alumnes han utilitzat el Tinkercad per a dissenyar-les i posteriorment les han imprès en 3D. Per comprovar-ne el volum, les han submergit en un vas de precipitats i voilà! Algunes figures ‘donaven la talla’ i altres no.

El projecte és públic i es pot consultar en aquesta web.