Projectes de Centre

Al centre estem duent a terme diversos projectes singulars amb l’objectiu d’atendre les demandes formatives curriculars, les necessitats dels alumnes i la connexió de l’institut amb el món.

Projecte TIC
  • Pla desplegament Digital:  Per la millora en l’ús de les eines digitals i tecnològiques.
  • Tau (3r i 4t ESO): Suport en matèries instrumentals en grup reduït.
  • Tastets professionals: Oportunitat per poder assolir les competències de l’ESO introduint al currículum de 4t pràctiques a empreses.
Projecte LIC
  • Pla Lector: Pla transversal pel foment i la dinamització lectora.
  • Pla Escriptor: Desplegament d’una estratègia global per millorar la competència escriptora des de tots els àmbits.
  • Pla Phi: Coordinació d’actuacions per millor la competència lingüística en àmbits no lingüístics i tractament integrat de la llengua.
  • Intercanvi escolar amb un centre europeu:  Participació en un intercanvi a Langenfeld (Alemanya)
  • Projecte GEP, Generació Plurilingüe: La finalitat del programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP) és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, utilitzant l’anglès a altres matèries, com les ciències naturals, socials o la tecnologia. El professorat implicat en el projecte ja ha iniciat la formació i ben aviat començarem a fer activitats relacionades amb el programa.
Temps no lectiu
  •  Activitats extraescolars:  Activitats lúdiques i educatives en horari no lectiu (tardes de  dilluns a dijous i vacances escolars fins la primera quinzena de juliol).
  • Associació esportiva: Foment de la pràctica de l’esport fora de l’horari lectiu,
Competència personal
  • Programa TEI (http://programatei.com): Programa de prevenció de l’assetjament escolar basat en la cooperació entre l’alumnat.
  • Pla d’Acció Tutorial: En el nostre centre programem una sèrie d’activitats sobre la convivència, el respecte, la salut i l’orientació. Vinculat amb les propostes de pla d’entorn.
  • Pla d’Autonomia: Projecte mitjançant el qual l’equip docent ofereix als alumnes que mostren autonomia en el seu aprenentatge i gestió personal la possibilitat de gestionar el seu temps i activitats al centre de manera autònoma pràcticament com si fossin adults. Descripció del Pla d’Autonomia
  • Servei de Mediació: La mediació escolar és un recurs de resolució de conflictes que esdevé una eina educativa de creixement individual i col·lectiu. Aquest servei fomenta l’autonomia i l’autoregulació emocional de l’alumnat.
  • Pla de Coeducació: Desplegament curricular i pedagògic per aconseguir la igualtat de gènere en el sistema educatiu.
  • Pla Artístic: Per estructurar les accions artístiques del centre i fomentar la creativitat, el pensament crític i una millora de l’atenció a tot l’alumnat.
  • Aprenentatge Cooperatiu: En tots els nivells treballem a partir de l’aprenentatge cooperatiu. Aquesta metodologia fomenta l’aprenentatge compartit, des de l’autonomia i la col·laboració.
Projectes d’entorn
  • Pla de Convivència: Pla per fer la diagnosi de l’estat de la convivència al nostre centre i dissenyar propostes de millora.
  • Pla d’atenció a la diversitat: Té com objectiu organitzar els recursos, les accions i els suports del centre per atendre la diversitat.
  • Pla d’Acollida: Dissenyat pel millor acolliment de l’alumnat, de les famílies i del professorat nou al nostre centre.
  • Pla TIS: Pla de treball de la tècnica d’integració social del centre.
  • Espai Congost: L’espai Congost és un projecte de barri, obert a diferents col·lectius del municipi, on el nostre centre participa amb el conreu d’un hort urbà. A més aquest espai esdevé un lloc de trobada i d’experimentació de propostes educatives diverses.
  • Projecte Pati: Projecte per la millora de la convivència i el foment del respecte, la cura i el gaudi a les hores d’esbarjo.

A més d’aquests projectes impulsats des del propi centre, participem també de forma puntual o esporàdica en diversos Projectes Externs que es poden consultar de forma actualitzada en aquest enllaç: PROJECTES EXTERNS

Més informació: