Pla de Formació dels professionals del Centre

????????????????????????????????????Per a continuar avançant en la millora metodològica i afrontar els reptes educatius del s XXI, el nostre centre participa en activitats de millora professional i  xarxes d’intercanvi d’experiències amb instituts innovadors i compromesos amb el canvi educatiu.

• Instituts Projectant. Treballar per projectes a Secundària

El nostre centre és un dels 6 centres que impulsen aquesta xarxa d’Instituts de Secundària que es van posar en funcionament el curs 15/16 i que comparteixen l’orientació metodològica al treball per projectes. Formada per els instituts Ins. Marta Estrada de Granollers, Ins. de San Pol, Ins. de Tordera, Ins. Viladomat (Barcelona), Ins. Cornellà i Ins. Salas i Xandri, té com a principal finalitat compartir recursos i estratègies per al desplegament curricular mitjançant el treball per projectes.  Més informació a: https://institutsprojectant.wordpress.com/

• Escola Nova 21

escolanova21El nostre centre forma part del programa EscolaNova21, impulsat entre d’altres per el Centre UNESCO de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya, amb el suport del Departament d’Ensenyament, que té per objectiu acompanyar el canvi educatiu cap a una escola avançada mitjançant la formació d’una xarxa de més de 300 centres educatius d’arreu de Catalunya.

• Xarxa de Competències Bàsiques

El curs 2015-2016 i a partir del curs 2017-2018 el nostre centre participa a la Xarxa de Competències Bàsiques.La Xarxa competències bàsiques (Xarxa CB) està formada per un equip de docents de centres públics d’infantil, primària i secundària que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d’autoavaluació i millora orientada a l’èxit educatiu de l’alumnat.

• EduWikiLab

Professors del nostre centre impulsen el grup de treball EduWikiLab, un grup de treball intercentres que es troba a l’Institut Marta Estrada, en el que professors de Ciències de diferents instituts col·laboren en el disseny d’activitats i la reflexió pedagògica per a millorar l’ensenyament de les Ciències. Més informació a: https://eduwikilab.wordpress.com/

• Formació de Professorat Resident

El centre participa com a centre de referència per a professorat en formació. Al llarg del curs, professorat en formació inicial de diverses universitats o professorat en actiu fa estades formatives al nostre centre amb la tutorització de professorat del nostre centre. Aquestes residències formatives són també un espai de formació per a nosaltres, ja que impliquen una entrada de noves idees i visions i la generació d’espais d’anàlisi pedagògic molt rics.

• Sessió Formativa de Portes Obertes

Cada Primavera el centre organitza unes jornades de Portes Obertes que inclouen sessions de formació per a professionals de l’educació (professorat en formació o en actiu, investigadors universitaris, editorials,…) que vulgui conèixer les metodologies actives que usem al centre (treball per projectes, indagació, metodologies globalitzades) d’inscripció oberta.