Cultura Digital

El document de l’EDC serà la referència del centre en l’àmbit de tecnologies digitals. Per tant, és important que aquest document reculli la gestió diària de l’organització digital del centre:
– Què està fent el centre en temes digitals?
– Quines accions el centre ja té consolidades i funcionen?

Aquest document presenta tots els serveis, guies, protocols i actuacions de l’Institut Marta Estrada relacionats amb l’estratègia digital del centre.
En la següent taula podeu clicar sobre els vincles per veure en detall totes aquestes actuacions:

Desplegament curricular de la competència digital de l’alumnat

L’assoliment de la competència digital de l’alumnat s’ha d’aconseguir de forma transversal amb la implicació de totes les matèries o àmbits, en els diferents nivells i cursos.

Descripció dels serveis digitals que s’ofereixen a alumnes, professorat i famílies, i procediments de gestió

Serveis digitals propis del centre / Serveis digitals externs al centre / Procediment d’alta d’usuaris (alumnat, professorat i família) / Acords d’ús de la plataforma EVA / Organització de la documentació digital del centre / Gestió de les aules informàtiques, dels carros d’ordinadors i dels ordinadors de préstec,

Acolliment digital dels alumnes, docents i famílies de nova incorporació

Planificació de la incorporació de nou alumnat al centre en temes digitals: usuaris, serveis que poden utilitzar, formació inicial, normativa d’ús, etc. /Planificació de la incorporació de nous docents en temes digitals: usuaris, serveis que pot utilitzar, disponibilitat d’ordinadors, formació metodològica, etc. /Planificació de la incorporació de les famílies en temes digitals: usuaris, serveis que pot utilitzar, formació inicial, etc.

Comunicacions amb la comunitat educativa

Disseny de la comunicació digital famílies-centre (tutors, professorat, direcció…), alumnat-professorat i entre el mateix professorat.

Portals web i xarxes socials

Organització del manteniment de la informació dels portals i de les xarxes socials del centre.

Acords o protocols de centre referents a l’EDC

Altres procediments o acords que el centre hagi definit respecte a l’estratègia digital: ús de mòbils al centre, ús de l’EVA, revisió i utilització d’aplicacions al núvol.