UAP16! Jo també sóc Malala

Un any més, els alumnes de 4t d’ESO i d’Anàlisi Musical de 1r de Batxillerat del nostre centre, participaran a la cantata UAP! 16 el proper divendres dia 29 de gener.

El projecte solidari UAP! 16 agrupa 31 instituts de secundària de Girona i comarques; els joves canten amb el desig de fer canviar les armes per llibres i cultura prenent la imatge de Malala. Aquesta noia paquistanesa lluita a favor de l’educació, una educació dominada per persones que es creuen tenir el dret de decidir.

“Jo també sóc Malala i vull llegir llibres, vull tenir un bolígraf a les mans per escriure contes, vull estudiar per saber cada dia més, vull tenir un pupitre i una aula, vull que tothom tingui aquest privilegi i aquest dret, no tinc por, vull que el somni de Malala es faci realitat, les paraules i la cultura poden canviar el món.”

Amb el rerefons d’aquesta història, dramatitzada per un grup d’actors, es desenvolupa un espectacle musico-teatral en el qual els alumnes participants interpreten 13 temes prou coneguts per tothom amb una durada aproximada de 75 minuts d’espectacle.

UAP16

Un dels principals objectius de la Cantata UAP és sensibilitzar els alumnes de secundària respecte a les causes reals de la pobresa i la violència al món. Amb el concert públic es vol transmetre a la societat gironina que els més joves son capaços de mobilitzar-se i oferir un bon espectacle musical treballat en equip per ajudar a canviar vides a infants d’aquí i del Txad.

Enguany és la vuitena edició de la Cantata UAP! que s’afegeix a la celebració del Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP). És una iniciativa que va néixer el 1964 per a fomentar l’educació en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no violència i la pau. Cada 30 de gener (aniversari de l’assassinat de Gandhi) i dies propers, el DENIP es posa en pràctica de diverses maneres, amb variats arguments, però amb un mateix objectiu, en escoles de tot el món. En aquesta vuitena edició de l’UAP! compartirem objectius solidaris dues institucions: Càritas Diocesana de Girona i Oxfam Intermón.