Estratègia digital de centre

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

L’estratègia digital de centre té dues parts diferenciades: ESTRATÈGIA (Diagnosi / Objectius / Planificació / Seguiment) I CULTURA (conjunt de documents que reflecteixen l’organització del centre en l’àmbit digital)

Objectius de l’ECD:

1. Planificar l’ensenyament de la competència digital docent per millorar-ne l’assoliment.
  2. Crear un espai web d’estratègia digital de centre.
  3. Elaborar un pla de comunicació per donar a conèixer les activitats del centre i establir una comunicació amb l’entorn.
  4. Crear documentació d’acollida digital docent, d’alumnat i de famílies per millorar la comunicació inicial amb el centre.
  5. Crear un mecanisme d’avaluació de la competència digital de l’alumnat per mesurar-ne l’assoliment

Planificació i Seguiment:

Cada activitat disposa d’una fitxa explicativa, amb temporització, responsable i els indicadors amb el criteri d’èxit.

Avaluació:

La Comissió digital, durant la seva reunió de preparació de cada curs, tindrà com a punt per ser tractat l’actualització de l’EDC pel que fa a:

• Revisió dels objectius i activitats associades.
  • Revisió dels objectius ja programats.
  • Revisió, modificació quan s’escaigui o tancament.

La Comissió digital, durant la seva reunió final de cada curs, tindrà com a punt per ser tractat la valoració del curs referent a l’EDC i la determinació de properes formacions internes adequades a les necessitats que s’hagin detectat durant el curs que finalitza.