Socialització de Llibres

Des de ja fa anys es porta a terme un projecte de socialització de llibres de text d’ESO i de batxillerat que ha permès disposar d’un volum considerable d’exemplars que es deixen en préstec als alumnes per tal de fomentar la reutilització i a la vegada per reduir la despesa que suposa la compra de llibres, cosa que representa un important estalvi per a les famílies.

Els últimes dies de curs es recullen els llibres prestats i també les donacions que els alumnes vulguin fer. Es codifiquen els llibres nous, es revisen i es classifiquen. Al juny, també, s’obre l’aplicatiu que permet fer la sol·licitud en línia dels llibres per al curs següent durant el termini establert. La informació sobre el procés s’ha de seguir a través d’aquesta mateixa pàgina web. És aquí on es publiquen, per exemple, els dies de recollida dels llibres assignats, que es fa durant la primera quinzena de juliol. S’intenta que el repartiment dels llibres sigui equitatiu, tenint en compte, però, que els alumnes que han fet donacions durant el mes de juny hi tenen prioritat.

Com que els llibres estan identificats amb un codi de barres, es controla que cada alumne torni exactament els que se li van deixar, en el mateix estat i amb la funda posada. En cas de pèrdua d’algun llibre o si se’n retorna algun en mal estat, s’ha de compensar amb la donació d’un exemplar d’una altra assignatura. Si no es fa, l’alumne queda exclòs del projecte.

Lògicament, els alumnes que necessiten els llibres per presentar-se a les proves de setembre no els tornen fins passats els exàmens, i per això mateix alguns no es poden deixar en préstec fins aquell moment.

Si durant el curs s’incorpora algun alumne nou al centre, s’intenta que també pugui fer ús d’algun llibre socialitzat, si n’hi ha.

El préstec dels llibres és gratuït, però els alumnes de 2n de batxillerat han de pagar una fiança de 30€, que se’ls retornarà quan tornin els llibres (el full de pagament es donarà a secretaria).

S’ocupa d’aquest servei, l’AMPA del centre amb la col·laboració de la professora Teia Romaguera.

Bústia suggeriments: llibres.socialitzats@inssobreques.cat

FORMULARIS ESO

FORMULARIS BATXILLERAT

LLIURAMENT DE LLIBRES SOCIALITZATS CURS 2019-20:

Dates de recollida de llibres socialitzats:

1r ESO 5 de juliol
2n ESO 8 de juliol
3r ESO 9 de juliol
4t ESO 10 de juliol
1r BAT 11 de juliol
2n BAT 15 i 16 de juliol (Canvi de dates) (Caldrà portar el resguard del pagament de la fiança)

HORARI: DE 9:00 A 13:00H

Fora de les dates assignades no es pot assegurar ni la quantitat ni la qualitat dels llibres que rebreu. Si no podeu venir, us els pot recollir algun company.