Sortida a Borgonyà

El passat 29 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO A, B i C van realitzar una sortida a Borgonyà, de caire històric, però també tecnològic.

Els alumnes van visitar primer  la filatura de Can SANGLAS, a Manlleu i allí els hi varen posar en marxa una turbina Fontaine, que activava totes les màquines que integraven el procés tèxtil.

borgonya_1 borgonya_2

Després van marxar cap a Borgonyà a visitar la colònia tèxtil FABRA I COATS, una colònia escocesa a Osona, que hi feien el famós fil: allí van poder visitar el canal que desviava l’aigua cap a la turbina, les calderes, la casa del metge, la xemeneia com a símbol de la revolució, l’economat, el casal i sobretot el carrers de caire escocès on vivien els obrers i l’interior d’una  de les cases.

borgonya_4 borgonya_16