L’Institut Serra de Miramar ofereix activitats extraescolars als seus alumnes.

Els alumnes inscrits a les activitats extraescolars gaudeixen del seu temps lliure en diversos àmbits fora de l’horari lectiu.

Tots els alumnes interessats en aprendre noves habilitats tenen la possibilitat de realitzar activitats extraescolars durant aquest curs 2021-22 a l’Institut Serra de Miramar amb l’objectiu de cobrir les necessitats lúdiques i educatives dels més joves.

Aquestes activitats es divideixen en un àmbit de caràcter més acadèmic, com l’Anglès, les Matemàtiques o l’Estudi assistit.  I les altres, estan més relacionades  amb l’àmbit del lleure o del joc, com els Escacs, la Robòtica, el Tir amb Arc o la Costura Creativa les quals han tingut molt èxit entre l’alumnat.

Es duen a terme al mateix Institut amb l’ajuda d’un professor especialitzat en la matèria i es formen en petits grups, de set o vuit persones, que afavoreixen el treball en equip i el seu aprenentatge.

D’aquesta manera, s’inculquen valors i es fomenta la concentració i l’autoestima a través de l’ estratègia i l’habilitat.

El vincle de participació entre les famílies i el centre és molt proper ja que algunes d’aquestes extraescolars com les Matemàtiques o la Costura Creativa són impartides per mares dels alumnes que fan de voluntàries.

Des del punt de vista dels alumnes els sembla molt positiu que es promoguin aquest tipus d’activitats ja que és una manera d’estar ocupats i de poder aprendre i descobrir allò que més els agrada.

És un espai per connectar amb els companys fora de l’aula i per conèixer noves capacitats que no estan incloses en el currículum. En aquest sentit, aprenen i desarrollen els seus propis talents.

En definitiva, les extraescolars ofereixen valors, formació i convivència per al desenvolupament personal i d’aprenentatge d’aquests alumnes.