L’Institut Serra de Miramar acull professorat d’altres Comunitats d’Aprenentatge

L’Institut Serra de Miramar va acollir els dies 8 i 9 de febrer professorat dels centres IES Roces de Gijón i IES Veles e Vents de Gandia. Aquests tres centres formen part del Projecte de Centres Agrupats del Ministeri d’Educació i Formació Professional, que consisteix a compartir experiències que enriqueixin i fomentin la pràctica d’actuacions educatives d’èxit dins dels centres educatius que són Comunitat d’Aprenentatge.

El dimecres després de la benvinguda es va dur a terme la tertúlia dialògica sobre l’article de la doctora Sandra Racionero-Plaza, «Relacions humanes de qualitat com a context de salut i llibertat», a la qual van participar Irene Ortoll Espinet, de la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials de Tarragona del Departament d’Educació; Manuela Pérez, d’Escoles lliures de violència; Francesc Puigjaner, director del CRP; Neus Rubio i Ester Pena, representants del PMOE i PROA+; Cristina Lara, directora de l’Institut Escola Mediterrània, a més dels professors visitants i del centre i de diversos exalumnes i pares d’alumnes.

L’endemà es va dur a terme el Consell de Delegats (Narrativa del model de prevenció i resolució de conflictes) on es van exposar diversos resolucions dialogades de conflictes entre alumnes. Hi van assistir l’equip d’investigadors d’Oriol Rios, del Grup de Recerca Metodologia de la Recerca Educativa amb Impacte Social, i estudiants del màster de professorat. Algunes professores van ressaltar l’alt grau d’empatia i assertivitat que mostraven els delegats a l’hora d’afrontar els conflictes i les resolucions posteriors. També es va realitzar la trobada de la Comissió Gestora, comissions mixtes i formació de familiars.

Tots dos dies el professorat visitant va participar en grups interactius i tertúlies literàries, científiques i dialògiques com «La importància de saber triar les amigues i els amics» de Susana Gómez i «Relacions lliures de violència, màgiques i apassionades» de Sara Carbonell, en diversos grups-classe del centre per dinamitzar i observar aquestes pràctiques educatives d’èxit.

La taula de diàleg i un dinar de germanor van cloure la trobada en què es van exposar experiències educatives d’èxit; va ser molt profitosa per a tota la Comunitat d’Aprenentatge.