Una visita molt salada

UNA SORTIDA MOLT SALADA

Els alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Montpedrós a Cardona.

El divendres 26 d’octubre, els alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Montpedrós van anar a fer una sortida de tutoria al Castell de Cardona i a les mines de sal. Els va semblar una excursió bastant interessant, encara que la visita al Castell se’ls va fer una mica pesada, ja que no tenia res a veure amb cap tema que estiguessin treballant. Les mines de sal, però, van estar entretingudes, ja que pel que comenten, els van donar per tastar un altre tipus de sal i, a més a més, deixaven fer fotos, d’aquesta manera, se’ls va passar l’excursió molt més ràpidament. Els alumnes són del parer que hagués sigut millor fer l’excursió d’algun tema que estiguéssim treballant o ja que n’és una de tutoria, fer-la més lúdica.

Mina de sal de Cardona

A les mines de sal els van fer posar-se uns cascs per protegir-se de les estalactites de sal que podien caure i fer mal. Després, a l’entrada, els van deixar tastar una mica de les parets de sal, expliquen els alumnes, i dins van explicar la seva història, com extreien la sal abans i l’impressionant que és una muntanya de sal, ja que només n’hi ha cinc a tot el món i la sort que tenim de poder gaudir-ne una a Cardona. Al castell van començar fent una petita introducció del que representava, com per exemple les funcions de la capella, qui vivia al Castell, etc.