Visita a la fàbrica de xocolata i al paradís del cava

EXCURSIÓ A LA FÀBRICA DE XOCOLATA SIMÓN COLL I LES CAVES VILARNAU

Els nois i noies de 2n de l’ ESO van gaudir visitant aquests llocs d’interès en la sortida de tutoria a Sant Sadurní d’ Anoia.

El passat 19 d’octubre de 2018 els alumnes de 2n de l’ ESO van fer una visita a la fàbrica de xocolata de Simón Coll i a les caves de Vilarnau, a Sant Sadurní d’Anoia. La sortida va ser a les 8:00 del matí, van sortir desde el poliesportiu i se n’hi van anar amb dos autocars. El trajecte va ser d’ uns 45 minuts aproximadament.Com que són un grup bastant gran, és van dividir en dues classes per autocar per fer la sortida.

Un cop es van posar en marxa el dos autocars encarregats de portar els alumnes de 2n als seus destins, les classes 2n C i D es van dirigir cap a la fàbrica de xocolata i les classes 2n A i B van anar cap a les caves. Tots els alumnes van disposar d’una estona per esmorzar i xerrar amb els amics.

LA FÀBRICA DE XOCOLATA SIMÓN COLL

Aquests alumnes estaven molt contents de poder gaudir d’aquesta visita tant interessant i divertida i sobretot d’ aprendre molt sobre l’origen d’un aliment molt bo i que agrada tant a la gent.

Les classes que van anar en el primer torn a la fàbrica , van entrar en una sala preparada i decorada per exposicions, on van projectar un vídeo amb animacions reals que els van explicar com es va crear la xocolata, d’on ve, com s’extreu, com es cuina, de què està feta i per on ha passat fins l’actualitat.

També van poder gaudir del tast de diferents tipus de xocolata i veure a través d’un gran vidre on es troben les instal·lacions i els treballadors que treballen fent la xocolata i observant una part del procés.

Finalment els alumnes podíen passar per la botiga de la fàbrica i comprar algun dels seus productes.

LES CAVES VILARNAU

Els alumnes estaven més centrats en l’excursió de la fàbrica de xocolata, era el principal punt d’interès; però no cal restar-li importància a la visita a les caves que al final va resultar molt curiosa i interessant.

Primer van visitar-les els alumnes de les classes del A i el B.

Com a introducció, els treballadors de les caves, van preparar un taller per desenvolupar els sentits, que consistía a olorar diferents tipus de mostos i dir-hi de quin sabor i olor són, i si hi estan subordinats. Seguidament van observar tots els processos del cava mitjançant un acompanyament amb explicacions diverses.

Van veure des dels cultius de les vinyes fins a l’ embotellament, van passar per totes les instal·lacions del procés i finalment van fer-hi una conclusió final de tot el procès i una ronda de preguntes per aclarir tots els dubtes.