Història del centre

El nostre Institut té ja un recorregut de tretze anys. Ha estat un procés llarg i progressiu fins a la ubicació actual. La Secció d’Institut Santa Coloma de Cervelló va obrir les portes oficialment el setembre de 2011 amb 68 alumnes de 1r d’ESO i una plantilla de 9 professors, compartint espais amb l’Escola Pla de les Vinyes

El segon curs ,2012- 2013, ja amb 170 alumnes de 1r i 2n vam ocupar de forma provisional l’edifici municipal de Can Baruta. El curs següent, 2013-2014, amb 250 alumnes de 1r a 3r, ens vam instal·lar en tres mòduls al pati de l’Escola Montpedrós ( en aquell moment escola d’Infantil i primària). El curs següent, ja amb tota l’ESO complerta, teníem una part de l’alumnat escolaritzat als mòduls i una altra a les aules que s’anaven buidant de l’Escola. El curs 2016-2017 l’Institut comença el curs a l’edifici antic i s’inicien les obres l’ampliació tot i que encara ocupem un dels tres mòduls inicials. Matriculem per primera vegada alumnes de Batxillerat, deixem de ser una Secció d’Institut i passem a ser un IES (Institut d’Educació Secundària ). El curs actual, setè curs a l’edifici, s’està duent a terme la reforma de la façana interior, per unificar la construcció antiga amb la nova.

A nivell d’espais, comptem ja amb tot l’edifici ampliat i ens van desmuntant els mòduls progressivament. La previsió segons el cens municipal, és que el curs vinent tot l’alumnat ja estigui a l’edifici principal . Pel curs 2025-26 està previst el desmantellament dels mòduls i la construcció d’una nova zona d’esbarjo i camps d’esports. Des de l’equip directiu, treballem pel manteniment i la conservació de l’edifici i és per això que dediquem esforços i una part important del pressupost del centre en la detecció de necessitats i a la millora dels espais en benefici de la qualitat i el benestar de tota la comunitat educativa.