POSA’T AL MEU LLOC

L’exposició que podeu veure aquests dies a l’Institut és un treball ideat i realitzat per l’alumnat de 4t C de l’optativa d’Art, en col·laboració amb l’alumnat de 3r i 1r d’ESO de Visual i Plàstica.

Partint de la idea d’intercanvi de rols, l’objectiu primer d’aquest treball és que els nois es «posin a la pell» de les noies i entenguin les situacions de desigualtat i d’indefensió que experimenten elles, pel sol fet de ser noies o per la seva orientació sexual. Les noies, per la seva banda, s’haurien de situar en el lloc dels nois, per comprendre la pressió que reben ells, per com «ha de ser i actuar» un noi, segons els patrons masculins dominants.

El treball es complementa amb els debats realitzats a l’aula i les posteriors reflexions, que l’alumnat de 3r i 1r d’ESO han fet «visibles» mitjançant la formulació d’unes frases en forma de preguntes, repartides pels passadissos de l’Institut. Aquestes preguntes, extretes de les situacions més quotidianes que viuen els nois i les noies, ens volen fer reflexionar, un cop mes, sobre quins models volem en la nostra societat.

L’àrea de visual i plàstica agraeix la col·laboració de l’alumnat.