GOLDEN GLOBES 2024

El 7 de gener es van celebrar els famosos premis Golden Globes, que premien les pel·lícules i programes de televisió. Són atorgats des de 1944 per l’Associació de Premsa Estrangera de Hollywood, sent un dels premis més importants de la indústria del cinema.

Jo Koy ha estat el presentador d’aquest any, juntament amb altres actors que entregaven els premis diferents categories.

Pel·lícules

Pel·lícula. Drama

Oppenheimer va guanyar a la millor pel·lícula de drama, pel seu gran esforç en explicar el més detalladament possible la història.

Actriu i Actor en una pel·lícula de Drama

Lily Gladstone i Cillian Murphy es van emportar el premi al millor actor i actriu en drama. Lily Gladstone per Killers of the Flowers Moon i Cillian Murphy per Oppenheimer.

Pel·lícula, Musical o Comèdia

El premi a millor comèdia se’l va emportar Poor Things.

Actriu i Actor en una pel·lícula, Musical o Comèdia

Emma Stone, protagonista de la pel·lícula Poor Things, va guanyar el premi a la millor actriu en una pel·lícula de comèdia, juntament amb Paul Giamatti que va guanyar el premi a millor actor en comèdia.

Actriu i Actor en un paper secundari en una pel·lícula

Els premis a papers secundaris els van guanyar Da’Vine Joy Randolph i Robert Downey Jr. per les seves grans actuacions.

Èxit cinematogràfic i de taquilla i cançó original en una pel·lícula

Barbie va ser la pel·lícula amb més èxit cinematogràfic i de taquilla, i a la millor cançó original escrita per Billie Eilish.

Director, Pel·lícula

El premi al millor director se’l va emportar Christopher Nolan per Oppenheimer.

Sèries

Sèrie de Televisió, Drama

La millor sèrie de drama va ser Succession.

Actriu de Televisió Sèrie, Drama

Sara Snook va guanyar el premi a millor actriu gràcies al seu paper en Succession.

Sèrie de Televisió, Musical o Comèdia

The Bear va guanyar el premi a millor sèrie de comèdia.

Actor i Actriu en una sèrie de televisió, Musical o Comèdia

Jeremy Allen White i Ayo Edebiri van guanyar el premi a millors actors en una sèrie de comèdia.

Actor en una sèrie de televisió, Drama

Kieran Culkin va guanyar el premi a millor actor en una sèrie de drama, per Succession.

Actriu i Actor en una minisèrie, sèrie d’antologia o pel·lícula per la televisió

Els millors actors en una minisèrie van ser Ali Wong i Steven Yeun per Beef.

Actriu i Actor en un paper secundari a la televisió

Els papers secundaris van ser per Elizabeth Debicki per The Crown, i Matthew Macfadyen per Succession.

Stand-up comèdia en televisió

El millor Stand-up de comèdia va ser per Ricky Gervais en Ricky Gervais: Armageddon.