Experiment en forma de pel·lícula

Avui dia, la gent jove passa molta estona tant a les xarxes socials com a plataformes de vídeos o pel·lícules online. En aquestes plataformes hi ha gent que crea continguts per entretenir  l’espectador i així aconseguir que el segueixin i poder dedicar-se a això. Cada any hi ha noves tendències o bromes, i en aquest cas, ha sigut Wismichu qui n’ha fet una de nova en forma de pel·lícula.

El youtuber Wismichu (Ismael Prego) va néixer a La Corunya i es va fer famós a Barcelona gravant vídeos sobre videojocs, ja fa sis anys. Avui dia té gairebé vuit milions de seguidors a Youtube i fa una setmana, va aixecar una revolta a les xarxes socials.

El passat 12 d’octubre al festival de Sitges, Wismichu va presentar el seu nou projecte: una pel·lícula sobre un entrepà. N’havia penjat la presentació amb un vídeo al seu canal un mes abans,i poc després de publicar-lo es van vendre totes les entrades per anar a veure-la en primícia, encara que no havia ensenyat cap tràiler, només la foto de la cartellera.

El dia de l’estrena, la gent es va enfadar molt i es va indignar, ja que es tractava d’un bucle d’uns tres minuts durant hora mitja.

El que Wismichu pretenia era fer un experiment sociològic per completar la pel·lícula de veritat. A més a més el seu objectiu també era fer veure a la gent que no han de fiar-se d’algú simplement per ser qui és, o bé que no han de comprar un producte sense veure’l abans o informar-se de què es tracta.

Com que era un experiment, va parlar amb els organitzadors del festival per rebaixar el preu de l’entrada d’onze a quatre euros, ja que ho veia excessiu per veure un bucle, i en part va tenir en compte els seus seguidors. Finalment els va demanar disculpes, ja que van sentir-se ofesos pel preu de l’entrada i la broma, i els va prometre buscar mètodes per compensar-los, com ara una entrada privada per la pel·lícula completa, la qual s’estrenarà a finals d’aquest any o principis del següent.