La 37a edició de la festa del Brut i la Bruta de Torà serà una de les primeres cites destacades del calendari del carnaval d’enguany, amb els Catarres com a cap de cartell i una programació que fusiona música actual i tradició popular. Aquesta celebració, que tindrà lloc els propers 6 i 7 de febrer, s’ha consolidat com un referent festiu a la comarca del Solsonès.
La Festa del Brut i la Bruta té un origen que es remunta a l’antiga festa de la Llordera, una celebració del Dijous Gras documentada almenys des de el segle XVII.
Organitzada per l’Associació Cultural el Brut i la Bruta, la festa destaca per la seva capacitat de barrejar actes tradicionals amb propostes més contemporànies per a tots els públics. Al cartell hi figuren noms del panorama musical català com Banda Neon, K-Zu i Ambauka; també és previst mantenir actes com la Nit del Constantí i la Constantifarra.


