DeepSeek, l’alternativa xinesa a ChatGPT

Impacte a Wall Street per l’arribada de la intel·ligència artificial xinesa. L’anunci d’una aplicació anomenada DeepSeek, que ofereix resultats similars als de la competència amb un cost molt menor, ha caigut com una llosa sobre les accions de les principals empreses tecnològiques nord-americanes.

L’alternativa xinesa utilitza xips barats i menys sofisticats, i això ha fet caure la cotització de Nvidia, el principal fabricant mundial dels semiconductors més potents, per la por que quedi fora de joc davant una alternativa més econòmica.

Una alternativa més barata

Els seus creadors asseguren que el model d’IA ha estat entrenat durant 55 dies amb un pressupost de menys de sis milions de dòlars, una xifra molt inferior a les inversions dels principals desenvolupadors estatunidencs.

DeepSeek ja encapçala el rànquing d’aplicacions més descarregades des d’iPhone tant a la Xina com als Estats Units.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut