La publicitat és la principal branca del màrqueting de la major part de productes, però utilitzen molta psicologia per incentivar la compra dels consumidors/es, ja que només els importa que es compri el producte.
Un exemple molt clar és als anuncis de joguines, on posen animació 3d per fer moure la joguina amb molts colors. Els nanos pensen que la joguina farà literalment el que surt a la pantalla, i quan ho tenen a les mans s’avorreixen al cap de 10 minuts.
Els anuncis de menjar són dels més enganyosos, ja que més de la meitat que es mostra és mentida, per exemple, en publicitats d’hamburgueses posen angles molt precisos perquè es vegi més gran, també hi posen condiments no comestibles que poden fer que es vegi més apetitós i els menjars que hi surten semblen perfectes.
Una altra estratègia és el famós “,99”, que encara que no ho sembli, moltes vegades pensem que costa menys del que sembla, per exemple amb “99,99” a primera ullada pensem que el preu es menor de 100 euros, per tant, més barat, encara que sí que costi 100 euros.

No tot és el que sembla si parlem de publicitat.


